تم تیره

بازی Fortnite پیش از عرضه چه شکلی بود؟

واقعاً چه چیزی می‌توان درباره بازی Fortnite گفت که پیش از این گفته نشده است؟ بازی Fortnite عنوانی ویروسی و جزو عجایب هفت گانه صنعت بازی‌های ویدیویی در نسل هشتم به شمار می‌رود که با ورود خود، تاثیر عمیقی بر روی بدنه این صنعت گذاشته و تمامی دنیا را به تجربه این عنوان وادار کرده است. بدون شک شما نیز نام این بازی بتل رویال که توسط کمپانی بازی سازی Epic Games توسعه یافته و منتشر شده است را شنیده‌اید. قوانین در این بازی بسیار ساده و سر راست می‌باشند. شما تنها کافیست که در بازی Fortnite که عنوانی کاملاً رایگان و در دسترس تمامی پلتفرم‌های این نسل می‌باشد، وارد شده و یک دست را آغاز کرده تا به اتوبوس پرنده بازی که شامل نود و نه بازیکن دیگر هم بوده وارد شوید. سپس توسط این اتوبوس به جزیره‌ای برده خواهید شد که در آن جا باید با سایر بازیکنان به مبارزه پرداخته و همه را به قتل برسانید تا در نتیجه یک نفر باقی بماند و وی برنده پایانی بازی می‌باشد. بازی Fortnite به دلیل جذابیت هنری و گرافیکی و همچنین نوآوری‌هایی که به قلب بازی‌های بتل رویال تزریق کرد، همچنین رایگان بودن بازی، موفق شد تا تبدیل به یک برگ برنده بزرگ برای سازندگانش یعنی کمپانی بازی سازی Epic Games باشد و میلیون‌ها دلار را به جیب سازندگان واریز کند. اوضاع آن چنان از حد خارج شده که از افراد مشهور گرفته تا بازیکنان جوان که همچنان به مدرسه می‌روند، حتی در سر کلاس‌ها نیز درگیر این بازی شده‌اند. در این میان والدین این کودکان نیز برای کمک به قوی‌تر شدن فرزندان خود در بازی، دست به استخدام افراد حرفه ای زده‌اند تا این بازی را به فرزندانشان آموزش دهند. دنیا در حال حاضر به واسطه این بازی ویدیویی که بازی Fortnite نام دارد، به نحوی دیوانه شده و باید این موضوع را مدیون کمپانی بازی سازی Epic Games باشیم. با تمامی این شرایط، این بازی Fortnite که امروزه با آن آشنا هستیم، بسیار جدید و پدیده‌ای تازه می‌باشد. مود بتل رویالی که به این بازی افزوده شده تنها از تاریخ سپتامبر سال ۲۰۱۷ به این بازی اضافه شد و در آن زمان نیز این سیستم تمرکز اصلی بازی Fortnite تشکیل نمی‌داد. اگر اطلاع ندارید، باید به شما بگوییم که بازی Fortnite در ابتدا یک بازی ترس و بقای زامبی مانند بود و در مدت زمان شش ساله‌ای که در دست توسعه قرار داشت، تغییرات فراوانی را به خود دید. امروز با مقاله‌ای در خدمت شما هستیم که تمامی این تغیرات رخ داده برای این بازی بزرگ را با هم بررسی خواهیم کرد. پدیده‌ای که یک بازی ویدیویی در زمان توسعه و طی شدن مراحل ساختش از این رو به آن رو شود، بسیار برای یک بازی نایاب می‌باشد؛ با این وجود به دلیل محبوبیت بسیار بالایی که بازی Fortnite در طی مدت کوتاه حضورش تجربه کرده است، به ما این قدرت را می‌دهد که به گذشته آن نگاهی کرده و به نکات جالب و بامزه‌ای که در طی ساخت بازی رخ داده بود، نگاهی بیاندازیم و ایده‌های اولیه سازندگان را تحت نظر بگیریم. کافیست این نکته را در نظر بگیرد که اگر کمپانی بازی سازی Epic Games یکی از تغییرات که امروزه در بازی Fortnite شاهد آن هستیم را ایجاد نمی‌کرد، امکان داشت که این بازی به این شیوه اعتیاد آوری که می‌باشد، نمی‌بود. به عنوان مثال آیا می‌توان دنیایی را تصور کرد که در آن انیمیشن‌های بسیار مشهور رقص بازی Fortnite وجود نداشته بود؟ با وب سایت نوین اسپات همراه باشید با مقاله بازی Fortnite پیش از عرضه چه شکلی بود تا به عمق و ریشه‌های یکی از بزرگ‌ترین پدیده‌های این سال‌های صنعت بازی‌های ویدیویی نگاهی اجمالی داشته باشیم.

Fortnite

بازی Fortnite در ابتدا قرار بود که عنوانی تنها به صورت انحصاری برای پلتفرم رایانه‌های شخصی باشد

آیا شما نیز از آن دسته بازیکنان حرفه‌ای بازی Fortnite هستید که ساعات فراوانی را در روز صرف تجربه مبارزات نفس گیر بازی بر روی پلی استیشن ۴، نینتندو سوییچ و ایکس باکس وان می‌کنید؟ شاید هم دست به هنرنمایی و نمایش قدرت خود بر روی دستگاه‌های موبایل اندروید و آی او اس می‌زنید. اگر هر یک از این افراد هستید، بهتر است شکر کنید که پلتفرمی که بازی Fortnite را بر روی آن تجربه می‌کنید، در ابتدا از این بازی پشتیبانی می‌کند. این موضوع به این دلیل است که بازی Fortnite در ابتدا قرار بود که عنوانی تنها به صورت انحصاری برای پلتفرم رایانه‌های شخصی باشد و بله ما در دنیای زندگی می‌کنیم که این احتمال در یک بازه زمانی بسیار قدرتمند و شدنی به نظر می‌رسید. دلایل اصلی کمپانی بازی سازی Epic Games برای انجام این موضوع در زمان خود مربوط به شیوه‌ای که بازی خود را به مخاطبان نشان می‌دهد بود. کمپانی بازی سازی Epic Games زمانی که در اواسط طی کردن مراحل ساخت و ساز بازی Fortnite بود، بزرگ‌ترین تیم توسعه خود را بر روی این پروژه قرار داده بود و یکی از مهم‌ترین شک و شبهه‌های آن‌ها در ارائه این بازی به مخاطبان کنسول این بود که شاید کنسول‌های نسل جدید نتوانند به درستی ایده یک بازی رایگان آنلاین گروهی را که با گذشت زمان تغییر می‌کند و ارتقا میابد بر روی کنسول‌ها دریافت کنند و پیاده سازی همچین پروژه‌ای بر روی رایانه‌های شخصی بسیار باور پذیرتر به نظر می‌رسید. در ابتدا نیز نقشه به همین صورت دنبال می‌شد و بازی تنها برای رایانه‌های شخصی مورد هدف قرار گرفته بود؛ با این حال خوشبختانه نسخه‌های پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و در ادامه نینتندو سوییچ (و البته پلتفرم‌های گوشی‌های هوشمند) نشان دادند که پتانسیل کافی برای بهشت بازی Fortnite و در مجموع سیستم بازی‌های رایگان آنلاین گروهی را برای مخاطبان دارند و می‌توان روی آن‌ها حساب کرد. مدیر بخش توسعه بازی Fortnite یعنی آقای دارن ساگ (Darren Sugg) به وب سایت Eurogamer اعلام کرد که: «تمامی نقشه‌های ما با تست کنسول‌های خانگی و بردن بازی به یک بازار کاملاً متفاوت دستخوش تغییرات بزرگی شد که البته کاملاً موفقیت آمیز بود». به واسطه همین تغییرات بود که امروزه شاهد یک پروژه بسیار موفقیت آمیز برای کمپانی بازی سازی Epic Games هستیم و حتی تصور اینکه بازی Fortnite تنها محدود به یک پلتفرم می‌شد بسیار دشوار به نظر می‌رسد.

Fortnite

ساخت و ساز در بازی Fortnite در یک بازه زمانی، نیازمند به انجام یک مینی گیم بود

سیستم ساخت و ساز در بازی Fortnite است که بلافاصله این بازی را نسبت به تمامی عناوین هم سبکی که ارائه دهنده مود بتل رویال هستند، و در سبک تیراندازی و بقا در حال حاضر فعالیت می‌کنند، متمایز کرده و یک شخصیت پردازی کاملاً نوآورانه به این بازی بخشیده است. زمانی که در بازی Fortnite تصمیم به ساخت یک طرح و ساختمانی که بر روی نقشه دارید و البته مواد لازم برای ساخت آن را نیز در اختیار دارید، آن بنا بلافاصله شروع به ساخته شدن می‌کند و موارد مورد نیازی که این ساختمان‌ها برای بازیکنان فراهم می‌کنند را می‌توان به سنگری برای محافظت در مقابل دشمنان و البته پیاده کردن استراتژی جهت دور زدن دشمن و غافلگیر کردن وی اشاره کرد. با این حال این سیستم ساخت و ساز که در ابتدا نیز برای وجود داشتن درون بازی Fortnite توسط کمپانی بازی سازی Epic Games در نظر گرفته شده بود، قرار نبود که به این شیوه خود را نشان دهد و حتی به این صورت نیز سرگرم کننده نبود. شاید از خود بپرسید که چرا؟ و جوابی که می‌توانیم بهتان بدهیم این است که کمپانی بازی سازی Epic Games در ابتدا قصد داشت که سیستم ساخت و ساز را به همراه حل کردن یک بازی مینی گیم کوچک درون بازی Fortnite ارائه کند. شاید خبر داشته باشید که نسخه اورجینال بازی Fortnite در اصل یک بازی بقا در مقابل زامبی‌ها بود و شاید آخرین چیزی که بازیکنان در زمان حمله زامبی‌ها و یا بر اساس سیستم فعلی، شلیک بازیکنان به سوی آن‌ها نیاز دارند، انجام یک مینی گیم باشد. آقای راجر کالم (Roger Collum) تهیه کننده بازی Fortnite طی مصاحبه‌ای با مجله Game Informer اعلام کرده که: «مدت زمان زیادی برای تیم ما زمان برد تا سر در بیاوریم که چگونه سیستم ساخت و سازی را پیاده کنیم که علاوه بر مفید بودن، کمتر برای بازیکنان طاقت فرسا باشد». وی همچنین اضافه کرد که: «اولین برخورد ما با این سیستم به این صورت بود که به معنای واقعی کلمه باید بازیکنان را وادار می‌کردیم تا دست به ساخت و ساز بزنند و این سیستم قرار بود به صورت یک مینی گیم در بازی قرار داده شود که در آن با فشردن دکمه به ساخت سازه‌ها می‌پردازید؛ با برگشتن به عقب و نگاه به طرح‌های اولیه، می‌توانیم متوجه شویم که این تصمیم به هیچ وجه سرگرم کننده نبوده است». این تصمیم نهایی که منجر به حذف مینی گیم مذکور از بخش ساخت و ساز بازی شد، به معنای واقعی یکی از بهترین تصمیمات طراحی برای افراد کمپانی بازی سازی Epic Games محسوب می‌شود، زیرا حتی تصور سیستم سرعتی ساخت و ساز بی‌نظیری که امروزه در بازی Fortnite شاهد آن هستیم، می‌تواند دشوار باشد. این سیستم ساخت و ساز سرعتی امروزه یکی از اولین دلایلی است که ویدیوهای استریم این بازی در شبکه‌های اجتمایی دارای محبوبیت بالایی نزد مخاطبان هستند و به همین منظور هر دو مود اصلی بازی Fortnite یعنی بتل رویال و نجات دنیا از این سیستم به خوبی بهره می‌برند و خیلی سخت است که بازی Fortnite را بدون آن تصور کنیم.

Fortnite

گرافیک هنری بازی Fortnite از ابتدا به صورت کارتونی نبود

یکی دیگر از دلایلی که بازی Fortnite امروزه تبدیل به یکی از سالم‌ترین پدیده‌های سرگرمی فرهنگ مدرن شده است، گرافیک هنری آن می‌باشد که به صورت رنگارنگ و کارتونی توانسته از جوان‌ترین تا پیرترین بازیکنان صنعت گیم را به سوی خود جذب کند. برای عنوانی که به انتخاب بازیکنانش یا می‌تواند یک بازی بقا و تیراندازی سوم شخص در مقابل زامبی‌های آدم خوار باشد، در عین حال می‌توانید با انتخاب مود بتل رویال، در مقابل صد بازیکن دیگر به مبارزه بپردازید، بازی Fortnite در کمال تعجب بسیار روشن، کارتونی و دوستانه به نظر می‌رسد. بر اساس گزارشی از وب سایت Kotaku، تیم توسعه دهنده بازی در کمپانی بازی سازی Epic Games به مطالعه و بررسی آثار بزرگ‌ترین انیمیشن سازان دنیا از جمله کمپانی پیکسار، تیم برتون (Tim Burton) و حتی لونی تونز نیز پرداخته‌اند. با این وجود این جلوه‌های کارتونی دوست داشتنی، از همان اول قرار نبود راه خود را به سوی بازی Fortnite باز کنند و سیستم کاملاً چیز دیگری بود. در ابتدای مراحل ساخت بازی Fortnite، این عنوان قرار بود که تم و استایل بسیار تاریک‌ترین نسبت به چیزی که امروزه می‌بینیم داشته باشد. استایلی که از نظر خشونت و تاریکی بسیار شبیه به ساخته‌های قدیمی‌تر کمپانی بازی سازی Epic Games نظیر Gears of War و Unreal Tournament بوده است. پس سوال اصلی اینجاست که چرا همه چیز تغییر کرد؟ بر اساس گفته‌های کلیف بلیزینسکی (Cliff Bleszinski) که در زمان توسعه اولیه بازی Fortnite همچنان با کمپانی بازی سازی Epic Games کار می‌کرد، تیم تصمیم داشته تا از به وجود آوردن یک محیط خفقان آور و خسته کننده جلوگیری کند؛ در عوض کمپانی بازی سازی Epic Games قصد داشت تا دست به توسعه محیطی بزند که بسیار شاداب و بازتر از بازی‌های قبلی خود بزند تا بازیکنان بتوانند در آنجا سرگرم شوند. همچنین لازم به ذکر است که بلیزینسکی نمی‌خواست که بازیشان شبیه به عنوان پر سر و صدای آن روزها یعنی DayZ باشد. پس این هم از داستان تغییرات انقلابی گرافیکی در بازی Fortnite که به واسطه آن است که امروزه بسیاری از بازیکنان را درگیر خود کرده است. دفعه بعدی که در زمان تجربه بازی متوجه پرواز یک بازیکنان با خوشحالی از بالای سرتان شدید و همچنین فردی را دیدید که پس از کشتن یک زامبی بالای جسد وی در حال رقص از روی شادی می‌باشد، کافیست تصور کنید که بازی Fortnite با داشتن یک گرافیک تاریک و خفقان آور تا چه حد می‌توانست برایمان متفاوت باشد.

Fortnite

نقشه بخش کمپین و البته رابط کاربری بازیکنان در زمان توسعه بازی اصلاح شدند

موضوعی که همه ما تا به حال در رابطه با صنعت بازی‌های ویدیویی می‌دانیم، این است که موضوع تغییرات اساسی بر روی بازی‌ها در طی جریان ساخت به هیچ وجه یک راز نبوده و برخی بازی‌ها حتی بارها از اول ساخته شدند. توسعه دهندگان و طراحان، ذهن های خود را روی هم می‌ریزند تا بتوانند مشکلات دنباله داری که در طی ساخت بازی پیش می‌آیند را بر طرف کرده و بهترین تجربه ممکن را برای بازیکنان به وجود آورده و کارنامه کاری خود را نیز رنگین کنند. تست کننده‌ها نیز در این میان به کمک سازندگان آمده تا در کنار هم تمامی مشکلات احتمالی گیم پلی را رفع کرده و بازی را بی‌نقص کنند. بازی Fortnite نیز در این میان استثتا نمی‌باشد. اگر اطلاع داشته باشید، این پروژه عظیم کمپانی بازی سازی Epic Games سال‌های زیادی را در جریان توسعه بوده است و این سال‌ها، تغییرات بسیار زیادی را بر روی این بازی به وجود آورده‌اند. به عنوان مثال در یک مورد جالب، نویسنده‌ای از وب سایت PC World نوشته بود که، نقشه‌ای که وی بر روی آن بازی را تجربه کرده است، به شدت از رده خارج شده و قدیمی بود و رابط کاربری نیز به شدت بی‌خاصیت بود. این موضوع مربوط به تابستان سال ۲۰۱۵ می‌شود که بازی هنوز به صورت رسمی عرضه نشده بود و در مراحل تهیه قرار داشت. این طور که به نظر می‌رسد، در آن زمان کمپانی بازی سازی Epic Games از نظر گیم پلی به یک نتیجه نهایی برای بازی خود رسیده بود و تنها مشکلش در بخش نقشه و رابط کاربری بود. گویا مشکلاتی که کمپانی بازی سازی Epic Games از آن‌ها در زمینه توسعه بازی جدیدش رنج می‌برد، در رابطه با شیوه طراحی بناها و سازه‌های بازی بودند که شلوغی و عظمت نقشه بر روی معماری آن‌ها تاثیر گذاشته بود. با توجه به همان مطلب وب سایت PC World، نقشه بازی به دلیل بزرگی، دچار شلوغی زیادی شده بود که بازیکنان را از بازی ناامید می‌کرد و به خوبی عدالت را در بازی برقرار نمی‌کرد. این قضیه در رابطه با رابط کاربری بازیکنان نیز وجود داشته و بسیار برای گیمرها گیج کننده بود. هر دوی این مشکلات در نسخه نهایی درست شدند و می‌توانید از نقشه بسیار حرفه و رابط کاربری پیشرفته بازی بهره ببرید.

Fortnite

پرداخت‌های درون برنامه‌ای تقریباً موفق شده بودند که بسته کارت‌ها را تصرف کنند

چند سال پیش، کمپانی بازی سازی Epic Games زمانی که بحث بازی جدیدش یعنی Fortnite به میان می‌آمد، حداقل از یک موضوع اطمینان داشت: اینکه این بازی قرار است عنوانی رایگان باشد که توسط پرداخت‌های درون برنامه ای پشتیبانی می‌شود. چیزی که استودیو در آن زمان هنوز درست متوجه نشده بود، شیوه‌ای بود که این پرداخت‌های درون برنامه‌ای قرار است خود را درون بازی جای دهند. آیا قرار بود که بازی Fortnite یک فروشگاه آنلاین پویا داشته باشد که وسایل بازی را در آن جا به فروش می‌رسانند و یا بسته‌های تقویتی به بازیکنان می‌فروخت که آن را با پرداخت بیشتر قوی تر نیز می‌کرد؟ کمپانی بازی سازی Epic Games درباره این موضوعات با وب سایت IGN مصاحبه‌ای داشت و همه نقشه‌هایشان را در این رابطه در اختیار آن‌ها قرار داد. بسته کارت‌های بازی قرار بود که منبع اصلی این پرداخت‌های درون برنامه‌ای باشند. شبیه به چیزی که در بازی‌های Rise of the Tomb Raider و Mass Effect 3 مشاهده کردیم. البته در پایان این روشی نبود که کمپانی بازی سازی Epic Games توسط آن از بازی Fortnite پول درآورد. بازی Fortnite امروزی از نوعی بتل پس و البته فروشگاه آنلاینی بهره می‌برد که ویژگی‌های متفاوتی را در بخش بتل رویال به بازیکنان ارائه می‌کند. همچنین در مود نجات دنیا نیز بخشی به نام llama piñatas برای این کار وجود دارد. این قابلیت‌ها به هیچ وجه تعادل بازی را بر هم نمی‌زنند و البته برای بازیکنانی که آن‌ها را خریداری می‌کنند نیز ویژگی‌های خاص و جالبی را به همراه دارند که به همین منظور توجهات بسیاری را به سوی خود جلب کرده است. همچنین در بخش نجات دنیا در صورت خریدن بسته‌های ارائه شده، می‌توانید شش llama در ابتدای بازی دریافت کنید که به نظر معامله خوب و معقولی می‌باشد.

Fortnite

بازی Fortnite قرار بود که نوع کاملاً متفاوتی در بخش PvP نسبت به نسخه فعلی ارائه دهد

در دنیای بازی‌های ویدیویی فعلی، بازی Fortnite پدیده ای دو جانبه است؛ شما یا عاشقش خواهید شد و یا از آن بیزار خواهید بود. با این حال احتمال اینکه شما نامش را شنیده باشید، بسیار بالا می‌باشد. پس در نتیجه زمانی که بحث در میان محبوبیت آن می‌شود، احتمال اینکه کسی آن را انکار کند، بسیار پایین می‌باشد. شاید چیزی که خیلی‌ها ندانند این است که محبوبیت فوق العاده بالای بخش مبارزه چند نفره بازی Fortnite که امروزه شاهد آن هستیم، در ابتدا قرار نبود بخشی از بازی را تشکیل دهد. کمپانی بازی سازی Epic Games ابتدا در اواسط مراحل ساخت بازی در سه سال گذشته دید متفاوتی در مود PvP داشت که به هیچ وجه شاهد اتوبوس پرنده و بسیاری ویژگی کلیدی بازی Fortnite نمی‌شد. به جای این‌ها، بخش مبارزه بازی Fortnite قرار بود که نبردهای پنج نفر علیه پنج نفر را شامل شود. شاید شما هم بسیار از این موضوع شکه شده باشید؛ این آمار چیزی حدود نود درصد بازیکن کمتری از بخش بتل رویال فعلی را به ما ارائه می‌دهد. این یک تغییر بسیار بزرگ به حساب می‌آید؛ با این حال این موضوع تنها تغییر اساسی‌ای بر روی بخش PvP بازی Fortnite نمی‌باشد و کمپانی بازی سازی Epic Games تغییرات بسیار زیادی را بر روی این قسمت اعمال کرده است. یکی دیگر از بخش‌هایی که در پروژه اولی بازی وجود داشت و در حال حاضر نمی‌باشد، بخشی بود که طوفانی از زامبی‌ها در هر لحظه امکان داشت که بر سر بازیکنان بریزد و آن‌ها را مجبور کند که علاوه بر مبارزه علیه خود، به مبارزه با زامبی‌ها نیز بپردازند تا جان سالم به در ببرند؛ این بخش تحت عنوان PvPvE شناخته می‌شد و پتانسیل خراب کردن کلی تجربه بازی امروزی را درون خود داشت. با این وجود بازیکنان موفق نشدند تا تجربه همچین حالت عجیبی را به دست آورند و در عوض حالت بتل رویالی را به دست آوردند که تا به امروز یکی از بهترین تجربه‌های صنعت بازی به شمار رفته است. به نظر ما هم بهتر که در حال حاضر شاهد همچین بخش عجیبی نمی‌باشیم و مبارزه در مقابل انسان‌هایی با هوش و ذکاوت، بسیار بهتر از رو به رویی با زامبی‌های بی‌مغز می‌باشد!

Fortnite

سیستم‌های ساخت و ساز و البته مبارزه، بسیار گیج کننده بودند

بازی Fortnite جدا از اینکه نامی بسیار خوش آوا در میان مخاطبان جوان‌تر صنعت بازی‌های ویدیویی برای خود دست و پا کرده است، می‌تواند برای مخاطبانی که تجربه چندانی در این گونه بازی‌ها ندارند، مقداری در ابتدای کار گیج کننده واقع شود. این بازی بقا دارای دو سیستم اصلی درون مکانیک گیم پلی‌اش می‌باشد. یکی از این سیستم‌ها که از دلایل اصلی محبوبیت بسیار بالای این بازی در دنیا شده است، سیستم ساخت و ساز بناها و سازه‌های مختلف در بازی می‌باشد که به بازیکنان اجازه می‌دهد تا استراتژی‌های مختلف دفاعی را برای خود به وجود آورند و همچنین تله‌های گوناگونی را برای دشمنانتان به کار بگذارید تا در دام آن‌ها بی‌افتند. سیستم بعدی همانطور که از سبک بازی مشخص است، سیستم مبارزه می‌باشد که به کمک آن می‌توانید در طول جریان بازی زنده مانده و از خود دفاع کنید و برنده میدان شوید؛ این سیستم به کمک بهره بری از اسلحه‌های گرم و سرد به ارمغان می‌آید. امروزه در بازی Fortnite جا به جا شدن در میان این دو سیستم، عملی بسیار ساده می‌باشد که تنها با فشردن یک کلیک بر روی کنترلر خود می‌توانید این کار را انجام دهید. با این وجود این جا به جایی در اوایل آغاز کار بازی Fortnite به این راحتی‌ها نبود و کسانی که ورژن‌های اولیه این بازی را در زمان عرضه تجربه کرده بودند، دشواری‌های بسیار زیادی را برای بقا در دنیای بازی باید به جان می‌خریدند. بر اساس گفته‌های توسعه دهنده بازی، آقای بیلی بریمر (Billy Bramer) که درباره مراحل توسعه بازی Fortnite در کنفرانس بازی سازان سال ۲۰۱۳ صحبت کرده بود، بازیکنان در ابتدا نمی‌توانستند تشخیص دهند که در چه حالتی قرار دارند؛ این مشکل برای بازیکنان این دشواری‌ها را به وجود آورده بود که زمانی که قصد حمله به سوی دشمنان را داشتند، به جای آن به ساخت و ساز دیوار مشغول می‌شدند. زمانی که کمپانی بازی سازی Epic Games برای حل این مشکل، قصد به قرار دادن یک کلنگ در بازی جهت ساخت و ساز کرد، بازیکنان دوباره گیج شدند که چرا نمی‌توانند از آن به عنوان یک اسلحه استفاده کنند. کمپانی بازی سازی Epic Games نیز تنها به یک جمله برای اصلاح این مشکل پرداخت و آن جمله به این صورت بود: «بازیکنان عزیز، یک کلنگ تنها دارای یک مسئولیت ساده می‌باشد و آن نیز مقابله با موجودات خطرناک درون بازی نمی‌باشد». با این وجود در نهایت، کمپانی بازی سازی Epic Games به یک نتیجه گیری نهایی دست یافت و آن نیز قرار دادن یک نقشه ساخت و ساز با فشردن یک کلیک بود که بازیکنان را به سرعت به حالت ساخت و ساز وارد می‌کرد و تا به امروز نیز به همان حالت باقی مانده است.

Fortnite

بازی Fortnite قطعاً بدون حالت بتل رویال امکان دوام نداشت

تا بدین جای کار به شما تمامی شیوه‌هایی که بازی Fortnite از ابدای توسعه خود تا به حال تغییر کرده است را نشان دادیم؛ گرافیک هنری بازی تغییر کرده، مکانیک‌های گیم پلی بازی تغییر کرده و بازی برای پلتفرم‌های وسیعی که کمپانی بازی سازی Epic Games از ابتدا قصد پشتیبانی از آن‌ها را نداشت، در دسترس می‌باشد. با تمامی این تغییرات اساسی، یک چیز درباره این بازی بسیار محبوب این روزها وجود دارد که هر کسی به خوبی می‌داند اصلی‌ترین و کلیدی‌ترین دلیل وجود داشتن این بازی در قبل میلیون‌ها بازیکن می‌باشد و انکار کردن این موضوع کار بسیار احمقانه‌ای به نظر می‌رسد. اگر مود بتل رویال برای بازی Fortnite توسعه نمی‌یافت، ممکن بود که امروزه اصلاً بازی Fortniteیی وجود نداشته باشد. شاید این روزها بشود به راحتی این موضوع را به باد فراموشی سپرد، ولی نباید از یاد برد که یک زمانی وجود داشت که بازی Fortnite بدون حالت مبارزات PvP به فعالیت می‌پرداخت و حالت نجات دنیا به یک بخش جداگانه برای این بازی تبدیل نشده بود و تمامی بازی را به خود اختصاص می‌داد. آن بازی با اینکه موفق شده بود تا نقدهای مثبتی را برای مکانیک‌های نوآورانه گیم پلی‌اش دریافت کند، با این حال به دلیل تکراری شدن در مدت زمان کوتاه، بسیاری را از بازی دور ساخته بود. بازی Fortnite آنچنان برای کمپانی بازی سازی Epic Games سودآوری نداشت و از آنجایی که این کمپانی میانه خوبی با بازی‌های شکست خورده ندارد (اشاره به بازی Paragon)، بعید نبود که پشتیبانی از این بازی را نیز متوقف کند. خوشبختانه این اتفاقات رخ ندادند و بتل رویال موفق به برنده کردن کمپانی بازی سازی Epic Games در این معامله شد که امروزه میلیون‌ها دلار از این بازی کسب درآمد داشته و از هر دو مود اصلی نیز پشتیبانی می‌کند.

کسری کاظمی

▄▀▄▀▄▀ GΛMΣЯ, ℙ𝕠𝕡 ℂ𝕦𝕝𝕥𝕦𝕣𝕖 𝕃𝕠𝕧𝕖𝕣, ₩Ɽł₮ɆⱤ ▀▄▀▄▀▄ 𝙸𝙶 & 𝚃𝙶: 𝙱𝚊𝚍𝙱𝚘𝚢𝙺𝚊𝚜𝚛𝚊 ▄▀▄▀▄▀

ارسال دیدگاه