دنبال کردن افزودن به علاقه مندی
خانه » راهنمای Resident Evil 2 | نحوه حل کردن معماهای بازی

راهنمای Resident Evil 2 | نحوه حل کردن معماهای بازی

resident evil 2 remake

نزدیک به دو هفته از انتشار نسخه بازسازی شده Resident Evil 2 می‌گذرد. اثری که به همت کپکام بعد از گذشت ۲۰ سال بازسازی شد تا بار دیگر گیمرهای علاقمند به ژانر وحشت را پای سیستم‌ها بکشاند. این بازی روایتگر ماجراجویی‌های پلیسی به اسم لئون کندی و دختری به نام کلیر ردفیلد است. لئون برای انجام اولین ماموریتش راهی شهری موسوم به راکون شده است و کلیر نیز برای برادر خود یعنی کریس پیغامی همراه دارد. این دو شخصیت در ایستگاه پمپ بنزینی در نزدیکی شهر به هم میرسند و متوجه وقوع اتفاقاتی هولناک می‌شوند. راه این دو به  اداره پلیس شهر راکون منتهی می‌شود. جائیکه شروعی بر کابوس‌های وحشتناک‌شان خواهد بود.

بازی Resident Evil 2 مملو از لوکیشن‌های متنوع است که هرکدام‌شان دارای معماها و پازل‌های مختلفی هستند. با هم در این پست راهنمای کاملی از جالش‌های عمده بازی برایتان آماده کرده‌ایم که بدون شک برای آن دسته از گیمرهایی که فرصت کافی برای گشت و گذار و دست و پنجه نرم کردن با این معماها را ندارند، مطلبی بسیار ارزشمند خواهد بود. با نوین اسپات همراه باشید.

بخش اول: راهنمای قفسه‌ها، گاوصندوق‌ها، میزکار لئون و صندوقچه‌های کوچک

  • معمای میز لئون کندی بازی Resident Evil 2

ابتدا به حل معماهای درون اداره پلیس شهرراکون میپردازیم. در بعضی از اتاق‌های این اداره پلیس تعدادی صندوقچه، گاوصندوق، میزهای قفل شده و… وجود دارند که در این بخش به حل معماهای مربوط به آن‌ها پرداخته ایم. یکی از اولین معماهایی که بازی پیش رویتان قرار خواهد داد، باز کردن میز کار شخصیت اصلی داستان یعنی لئون اسکات کندی است که در اتاق کارش یافت می‌شود. یک یادداشت روی میزش وجود دارد که بیان می‌کند برای باز کردن قفل این میز باید حرف اول اسامی همکاران لئون کندی را به ترتیب وارد کنید. به ترتیب زیر عمل کنید و قفل را روی حروف زیر قرار دهید. این حروف اولین بخش از اسامی همکاران لئون هستند که عبارتند از گروهبان ماروین برانا، ریتا فیلیپس و جورج اسکات. برای قفل سمت راست نیز باید اولین حرف افسران پلیس دیوید فورد، الیوت ادوارد را وارد کنید. اگر با لئون بازی می‌کنید با باز کردن این قفل به ابعاد خشاب تفنگ‌تان افزوده می‌شود. اگر با کلیر بازی می‌کنید، یک عدد خشاب سریع برای تپانچه‌تان بدست خواهید آورد.

  • قفل سمت راست : MRG
  • قفل سمت چپ: NED

رمز قفسه های ایستگاه پلیس

resident evil 2

در ایستگاه پلیسی که صحبتش را کردیم، تعدادی قفسه وجود دارد که قفل‌هایی مشابه قفل میز لئون دارند. به ترتیب زیر عمل کنید:

رمز قفسه طبقه سوم : DCM

رمز قفسه طبقه دوم که در اتاق موسوم به Shower Room یافت میشود: CAP

رمز قفسه واقع در اتاق کنترل بخش فاضلاب بازی : SZF

رمز گاو صندوق‌های بازی Resident Evil 2

گاوصندوق شماره ۱ – .این گاوصندوق در اتاق غربی (West Office) طبقه اول یافت میشود. برای باز کردن این گاوصندوق ابتدا اهرم روی گاوصندوق را روی عدد ۹ قرار دهید، سپس به سمت راست بروید تا روی عدد ۱۵ قرار گیرد و در نهایت به سمت چپ بچرخانید تا روی عدد ۷ قرار گیرد. باز کردن این گاوصندوق باعث می‌شود شخصیتی که هدایتش را برعهده دارید وسایل بیشتری را با خود در ادامه بازی حمل کند، چرا که به یک کیف کوچک مجهز خواهد شد.

گاوصندوق شماره ۲– این گاوصندوق را در ضلع شرقی اداره پلیس و در اتاق انتظار (Waiting Room) پیدا کنید. ترتیب اعداد این گاوصندوق عبارتست از ۶ درجه به چپ، ۲ درجه به راست و ۱۱ درجه به چپ.

گاوصندوق شماره ۳ – واقع در اتاق موسوم به Treatment Pool Room که عبارتست از ۲ و ۱۲ و ۸٫ اعداد را به ترتیب از راست به چپ وارد کنید.

ترتیب فشردن کلیدهای صندوقچه‌های کوچک

resident evil 2

درون بازی ۲ صندوقچه کوچک با تصویر زیر یافت میشوند که درون آن ها کلیدهایی برای استفاده از انبار مهمات اداره پلیس یافت میشود. این کلیدها که در واقع صفحه کلیدهای کامپیوتر اتاق Safety Deposit Room هستند که با استفاده از آن ها خواهید توانست اعداد ۲ و ۳ را که از صفحه کلید کنده شده اند را جایگذاری کنید. در سناریوی شماره ۱ به ترتیب در اتاق های Shower Room  و Linen Room پیدا میشوند. در سناریوی شماره ۲ در اتاق های Safe Interrogation Room و Linen Room یافت میشوند. برای حل معمای این وسیله باید کلیدها را به ترتیب خاصی بفشارید تا چراغ های روی دستگاه به ترتیب سبز شوند. با آزمون و خطا پیش بروید تا ترتیب صحیح فشردن کلیدها را یاد بگیرید.

بخش دوم: راهنمای پیدا کردن کلیدهای چهارگانه

گیم‌پلی Resident Evil 2 Remake در محوطه اداره پلیس بخش دیگری دارد که شامل پیدا کردن تعدادی کلید است که درهای مخصوصی در اداره پلیس به وسیله آن کلیدها باز می‌شوند. کلیدهایی که صحبت‌شان را می‌کنیم برای پیش‌روی در داستان بازی حائز اهمیت هستند و شما برای دستیابی به بعضی از بخش‌های بازی نیازمند دستیابی به این کلیدها هستید. درهایی که شکل لوزی، قلب، برگ و الماس روی قفل‌هایشان کشیده شده رو به اتاق‌هایی بسیار مهم باز می‌شوند و در پشت این درها تجهیزات و وسایل مهمی وجود دارند که باید در حین انجام Resident Evil 2 به آن ها دسترسی پیدا کنید. موقعیت کلیدها بستگی به این دارد که با کدام شخصیت بازی را شروع کرده‌اید. به طور مثال کلید سبزرنگ که به شکل برگ می‌باشد تنها توسط لئون پیدا می‌شود و کلیر تنها شخصی است که به کلید قلب دسترسی پیدا می‌کند. تصویری واضح از شکل کلیدهایی که باید پیدا کنید را در ادامه مشاهده می‌کنید.

resident evil 2

اولین کلیدی که در سمت راست مشاهده می‌کنید در بازی تحت عنوان Spade Key شناخته می‌شود. دری که توسط این کلید گشوده می‌شود جزو اولین درهائیست که در اداره پلیس راکون آن را باز می‌کنید. محل این درب روی نقشه بازی در بخش غربی تالار اصلی است. این در باعث می‌شود تا گیمر به اتاق موسوم به West Office دسترسی پیدا کند. اگر نمی‌دانید این اتاق کجاست، باید بگوییم که همان اتاقیست که میزکار شخصیت لئون کندی در آن وجود دارد. باز کردن این در باعث می‌شود که در مدت زمان بسیار کوتاه تری از بخش غربی ایستگاه پلیس به تالار اصلی (Main Hall) دسترسی پیدا کنید.

در سمت راست درب اصلی اداره پلیس یک در آلومینیومی کنترلی وجود دارد که باید از زیر آن به درون یک راهروی تاریک بخزید. این در شما را در مسیر بخش شرقی اداره قرار خواهد داد. آن مسیر را تا انتها ادامه دهید. این کلید به آسانی پیش رویتان قرار خواهد گرفت. تنها کاری که باید بکنید ادامه دادن بازی از همین مسیر است. بدین منظور راهی که در آن قرار دارید را تا به انتها بپیمائید و بعد از بازگشت دوباره به تالار اصلی توسط چاقویی که شخصیت ماروین به شما می‌دهد، جعبه ی اهرم بالابر درب فلزی را باز کنید. این جعبه توسط نوارچسب هایی زردرنگ پوشیده شده است. بالارفتن این درب آهنی مسیر را به سمت غربی اداره پلیس برایتان می‌گشاید. از اتاق پذیرش یا همان Reception خود را به انتهای مسیر و اتاق Operations Room برسانید. در این اتاق از پنجره به آن سوی دیوار بپرید. مشاهده می‌کنید که اتاق های Safety Deposit Room و West Office در کنارتان قرار دارند. از تنها مسیر باقی مانده به پیش روید تا به اتاق Dark Room تا ظهور عکس دسترسی پیدا کنید. از پلکانی که در کنار این اتاق وجود دارد بالا روید تا به طبقه سوم یعنی ۳F برسید. از سمت راست به پیش روید تا روی یک میز که لامپی روی آن روشن است کلید Spade را پیدا کنید.

resident evil 2

در تصویری که از کلیدها گذاشتیم به دومین کلید از سمت راست بنگرید. این کلید در بازی با لفظ Diamond Key یا کلید الماس شناخته می‌شود. تعدادی درب الماس شکل در اداره پلیس وجود دارند که بوسیله این کلید باز می‌شوند. این کلید را زمانی پیدا می‌کنید که سه مدال دایره شکل را درون مجسمه وسط تالار اصلی کار گذاشته و راه مخفی به زیرزمین اداره پلیس را باز کنید. بعد از رسیدن به پارکینگ اداره پلیس به سمت اتاقی که در بازی Morgue یا سردخانه نامیده می‌شود بروید. مسیر رسیدن به این اتاق ساده است. بعد از پخش کاتسین پارکینگ به سوی دری که به یک دوراهی ختم میشود بروید. اتاق مذکور در انتهای این مسیر است. درون سردخانه تمام کشو ها را بگشایید. در یکی از آن‌ها جنازه ای وجود دارد که کنار گردنش کلید Diamond وجود دارد. قبل از گشودن کشوها پیشنهاد میکنیم که از شر یک زامبی که در اتاق وجود دارد خلاص شوید.

resident evil 2

کلید سبزرنگ تنها توسط لئون پیدا خواهد شد. این کلید در اتاق موسوم به Boiler Room در بخش شمالی اداره پلیس یافت میشود. برای رسیدن به این اتاق با استفاده از اهرم بالابر یا همان Crank Handle اتاقی که در راهروی شرقی طبقه دوم یا ۲F وجود دارد را باز کنید تا به اتاق موسوم به Chief’s Office برسید. از پلکان بالا رفته و سپس به سوی بالکن بروید. روی بالکن نردبانی وجود دارد. از آن پایین بیائید تا روی سقف قرار بگیرید. مسیری که به کوچه ی پشتی ساختمان منتهی میشود را طی کنید. رو به رویتان اتاق Boiler دیده میشود که تعدادی زامبی از آن بیرون می‌آیند. بعد از خلاصی از دست زامبی ها به درون اتاق بروید و کلید سبز رنگ را که به تخته سفید چسبانده شده را بردارید.

کلید قلب شکل که مخصوص کلیر است بسیار راحت پیدا می‌شود و تقریباً محال است پیدایش نکنید. بعد از اینکه با کلیر به اتاق رئیس پلیس یا Chief’s Office رسیدید به سمت اتاق کلکسیون شخصی این فرد تحت عنوان Private Collection Room بروید. از کنار قفسه‌ها بروید تا به یک قاب عکس کوچک برسید که در کنار یک مجسمه جغد قرار دارد. بعد از برداشتن قاب عکس روی آن گزینه بررسی یا Examine را بزنید. قاب را برگردانید و کلید را از پشت آن بردارید. حال دیگر آزادید به هر اتاقی که برای کلیر قفل شده بود دسترسی پیدا کنید.

resident evil 2

resident evil 2

 

بخش سوم: راهنمای قفل‌های گلخانه

آخرین بخش از ماجراجویی‌های کلیر و لئون درون آزمایشگاه سازمانی به اسم NEST سپری می‌شود که وابسته به بنیاد موسوم به آمبرلا است. این آزمایشگاه مکانیست که شرکت آمبرلا آزمایشات مخوف خود را انجام می‌دهد. در این آزمایشگاه علاوه بر زامبی‌ها با موجوداتی گیاه‌شکل مواجه خواهید شد که به نوبه خود طراحی جالبی دارند. یکی از بخش های این آزمایشگاه محوطه ایست که به گلخانه یا همان Greenhouse مشهور است. درست مانند معماهایی که در ایستگاه پلیس حل کردیم، در اینجا نیز باید با وارد نمودن تعدادی کد درون دستگاه به بخش‌هایی از این محوطه دسترسی پیدا کنیم.

resident evil 2

با وارد کردن اولین کد در دستگاه واقع در کنار گلخانه خواهید توانست محفظه که به یک نردبان ختم می‌شود را درون گلخانه بگشائید. تصویر این محفظه را در عکس بالا مشاهده می‌کنید. با وارد کردن کدهایی که روی این درب فلزی حک شده‌اند خواهید توانست تا آن را بگشایید. این درب باعث می‌شود تا بتوانید به بخش زیرزمین آزمایشگاه و سردخانه دسترسی پیدا کنید. اگر در سناریوی اول قرار دارید رمزی که باید وارد کنید چنین خواهد بود:

resident evil 2

و اگر در سناریوی دوم یعنی ۲nd Run بسر می‌برید باید چنین علایمی را در دستگاه وارد کنید.

در کنار دستگاهی که این رمزها را واردش میکنید یک نقشه وجود دارد که بر روی آن، دو نقطه قرمز رنگ مشاهده می‌شود. این نقاط به معنای بسته بودن آن مکان ها هستند. با وارد نمودن رمزهای بالا یکی از بخش ها سبز خواهد شد و شما میتوانید با استفاده از نقشه ای که در اختیار دارید در آن منطقه به گشت و گذار بپردازید. حال آنکه بخش دیگری از گیم‌پلی Resident Evil 2 در آزمایشگاه، در بخش دیگری از آن دنبال می‌شود. در گلخانه اتاقی وجود دارد که باید بوسیله یک دستگاه درون آن، ترکیبی شیمیایی به دست آورید. این دستگاه در حالت عادی مهر و موم شده است و شما باید برای گشودن آن، رمز دیگری را وارد دستگاه قبلی نمائید. رمزی که این دستگاه را باز میکند پایین یک تندیس علمی که در عکس مشاهده میکنید حکاکی شده است. برای دسترسی به این تندیس اگر در سناریوی اول هستید باید همان طبقه پایین آزمایشگاه را بگردید که روی یکی از میزها قرار داده شده است.

اگر در سناریوی دوم هستید این تندیس مارپیچی شکل را بر روی یک میز پیدا میکنید که قبل از اتاق موسوم به Low-Temp Testing قرار دارد.

بعد از به دست آوردن این تندیس گزینه examine را بزنید و آن را وارونه کنید تا در بخش پائینی آن، رمز مورد نیاز برای گشودن دستگاه شیمیایی واقع در گلخانه را بدست آورید. بدیهی است که در هر سناریو، رمزی که در پایین این تندیس نمایان میشود متفاوت است.

راهنمای باز کردن درب قفل شده توسط مهره های شطرنج

اتاقی که در آن حضور دارید روی نقشه Monitor Room نام دارد و دربی را مشاهده میکنید که مهر و موم شده و در اطرافش شش قفل که هرکدام توسط مهره های شطرنج فعال میشوند مشاهده میشود. سه مهره شطرنجی که از ابتدا درون اتاق وجود دارند عبارتند از : مهره سرباز (Pawn)، مهره فیل (Bishop) و مهره اسب (knight).

شما برای باز کردن درب فلزی باید 3 مهره دیگر را پیدا کنید که عبارتند از شاه (King)، وزیر/ملکه (Queen) و قلعه/رخ (Rook).

از کجا مهره ها را پیدا کنیم؟

مهره شاه و وزیر را درون اتاق موسوم به Suplies Storage پیدا خواهید کرد که در بخش پایینی فاضلاب (Lower Sewers) واقع شده است. برای رسیدن به آن اتاق باید در ابزارتان اهرم T مانند را از اتاق Treatment Pool Room همراه خود داشته باشید. به سمت Bottom Waterway حرکت کنید و در مسیر اگر به درب های آهنین خوردید از اهرم T استفاده کنید و راه را بگشایید. مراقب زامبی هایی که زیر آب کمین کرده اند باشید. مسیر را ادامه دهید تا به اتاق Supplies Storage Room برسید و دو مهره شاه و وزیر را بردارید ولی دقت داشته باشید که در این اتاق باید کمی از فکر خود استفاده کنید چون مهره ها را اگر بردارید مسیرهایتان بسته میشوند. طبق این دستور العمل حرکت کنید.:

1- به محض ورود به اتاق، مهره وزیر (Queen) را از در سمت چپ بردارید و روی درب سمت راست قرار دهید تا راه باز شود.
2-از پلکانی که در سمت راستتان قرار دارد بالا بروید. مهره شاه را بردارید و به پایین بپرید.
3-شما به محض پایین پریدن باید بتوانید دری را که توسط مهره وزیر باز کردید را ببینید.
4-از همان دری که به پلکان منتهی میشد بازگردید و این بار مهره شاه را درون درب سمت راست بگذارید.
5-دربی برایتان باز میشود که یک سلاح خیلی قوی درون آن قرار دارد. آن را بردارید.
6-درب پشت سرتان را باز کنید.
7-از طریق دری که توسط مهره شاه بازش کردید اتاق را ترک کنید.
8-مهره شاه را بردارید.
9-از در کنار مهره وزیر وارد شوید و آن را بردارید.
10-اتاق را ترک کنید.

مهره رخ/ قلعه را کجا پیدا کنیم؟
بعد از تصاحب مهره های شاه و وزیر باید توسط اهرم Tشکل، درب فلزی منتهی به Lower Waterway را بگشایید. این در را میتوانید در بخش پایینی فاضلاب یا Lower Sewers پیدا کنید. از طریق آسانسور (lift) به بالا بروید و وارد اتاق Workroom شوید. از اتاق خارج شوید و به سمت دری بروید که سوکت دارد. مهره رخ را بردارید و به اتاق Monitor Room برگردید.

ترتیب صحیح قرار گیری مهره های شطرنج چگونه است؟
ترتیب قرارگیری مهره های شطرنج بستگی به این دارد که در چندمین دور از بازی خود هستید. همانطور که میدانید بازی Resident Evil 2 طوری طراحی شده که بعد از اتمامش برای نخستین بار میتوانید با زدن گزینه 2nd Run وارد فاز دوم آن شوید.

اگر در دور اول بازی هستید:

روی دیوار سمت چپ بترتیب: فیل (biship)، قلعه (Rook) و اسب (knight)
روی دیوار سمت راست بترتیب: سرباز (Pawn)، وزیر/ملکه (ًQueen)، شاه (King)

اگر در دوم بازی هستید:
روی دیوار سمت چپ: شاه، فیل و وزیر
روی دیوار سمت راست: اسب، قلعه/رخ ، فیل

 

 

در صورتی که به بازی رزیدنت اویل ۲ علاقه دارید می‌توانید دایرکتوری آن را از طریق این لینک دنبال کنید.

نوشته شده توسط
که ز مژگان ســــیاه تو...!

رای بدهید!

141 15

۲۷۶ دیدگاه ها

  1. سلام. مرسی از پاسخ گویی سریع… من یه مشکل دیگه که دارم اینه که (تو بخش ازمایشگاهم) یه دستگاه پیدا کردم(signal modulator) و از این دستگاه از MUF و MURF استفاده کردم و نمیدونم بقیش کجا کاربرد داره، بخش دوم مشکلم اینه که توی اتاق یا بخش Drug testing Lab یه دستگاهی هس که باید محلول درست کنم و اون دستگاهه چراغش قرمزه، چطور میتونم سبزش کنم¿ وبعد اینکه سبز شد و محلول درست شد باید کجاها استفاده کنم¿ چون توی یه اتاق که یه حالت یخ بندان هس و همچنین توی Green hous contorol Room جایگاه هس که بشه ازش استفاده کرد

    0
    پاسخ
    • سلام. دستگاهی که ازش صحبت میکنید و مخصوص تنظیم سیگنال هست در سه جا استفاده میشه. از تو نقشه این سه محل رو پیدا کنید و روی دیوارشون دستگاه رو کار بزارید.
      دیوار ضلع غربی اتاق Nap room
      بخش جنوب شرقی محوطه B2 Loungueکه این اتاق به سمت سردخونه منتهی میشه.
      بخش شمال شرقی اتاق Biotesting Lab .

      برای سوال دومتون باید بگم که ابتدا ظرف رو که از Greenhouse control room برمیدارید باید ببرید تو اون اتاق و بوسیله سه تا دستگاهی که اونجاست محلول درون ظرف رو به سطح سبز رنگ برسونید. اون دستگاه کم و زیاد میکنن محلول رو. کمی قلق داره.همه حالت ها رو امتحان کنید. دو سه دقیقه ای دستتون میاد که ترکیب درستش چیه. بعد که محلول درست شد باید ببریدش تو سردخونه تا منجمدش کنید و در نهایت برگردید به Greenhouse control room و وارد دستگاه کنیدش.

      0
      پاسخ
    • سلام من تو دور دوم با claire هستم
      قفل تندیس شیر رمزشو نمی‌دونم . تو کاغذ ها هم نیستش .

      0
      پاسخ
  2. دادا تایمر سی ۴ چجوری درست کنم

    0
    پاسخ
    • درود.
      باتری رو از طبقه‌ی سوم پلیس راکون سیتی (اتاق Stars) بردارید. سپس برگردید طبقه‌ی اول (درست در وسط سالن پلیس بایستید) و به سمت چپ حرکت کنید. پیشروی کنید تا به اتاقی برسید که اولین بار نقشه رو درونش پیدا می‌کنید (operation room) با قفل شکن قفل در رو بشکونید و پس از اون از میز رو به رو تایمر رو بردارید. با باتری مخلوطش کنید و روی بمب قرار بدید

      دوست عزیز بسیاری از سوالات توی کامنت‌های قبلی پاسخ داده شده. مثل همین سوالی که پرسیدید. ازتون خواهشمندیم که قبل از پرسش سوال مروری به کامنت‌ها داشته باشین شاید سریع‌تر به پاسختون رسیدین.

      0
      پاسخ
  3. سلام خسته نباشید
    میگم من این دستگاه سیگنالو پیدا کردم و میخوام ببینم چیکار کنم با این سیگنالا که درست بشن؟؟ هرچی میچرخونم درست نمیشه ممنون میشم راهنماییم کنید

    0
    پاسخ
    • این سیگنال ها رو باید ببرید روی مکان های مخصوصی که آدرسشون در کامنت های قبلی هست بزارید و با توجه به حروفی که روی دیوار درج شده سیگنال مناسب رو انتخاب کنید.

      0
      پاسخ

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز مشخص شده اند *

شما می توانید از این ها استفاده کنید HTMLبرچسب ها و ویژگی ها: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>