دنبال کردن افزودن به علاقه مندی
خانه » پیش نمایش بازی Mortal Kombat 11 | نفر بعدی تویی!

پیش نمایش بازی Mortal Kombat 11 | نفر بعدی تویی!

mortal kombat 11

Mortal Kombat 11 مورتال کمبت 11

Mortal Kombat 11

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت , ۱۳۹۸

بازی Mortal Kombat 11 جدیدترین عنوان در سری بازی‌های مورتال کمبت است که توسط شرکت برادران وارنر منتشر می‌شود. این بازی برای اولین بار در مراسم The Game Awards 2018 معرفی شد.

تاریخ انتشار:
پلتفرم:, , ,
درجه سنی:

بازی Mortal Kombat 11 یک عنوان فایتینگ ساخته‌ی استودیو NetherRealm است که شرکت وارنر برادرز اینترکتیو ناشر آن می‌باشد. این بازی یازدهمین نسخه‌ی اصلی فرنچایز پر طرفدار مورتال کامبت بوده و سومین نسخه‌ای است که بعد از ریبوت شدن مجموعه، ساخته شده. استودیوی ندررلم در سال ۲۰۱۱ با انتشار عنوان Mortal Kombat به این فرنچایز جان دوباره‌ای بخشید و آن را ریبوت کرد. هم اکنون مدت زیادی تا انتشار مورتال کامبت نمانده است برای همین تصمیم گرفتیم پیش نمایشی از این بازی را تقدیم شما عزیزان کنیم پس در ادامه‌ی مطلب با سایت نوین اسپات همراه باشید.

توسعه‌ی Mortal Kombat 11

بعد از سال‌ها انتظار و گمانه زنی درباره‌ی جدیدترین نسخه‌ی مجموعه‌ی مورتال کامبت، بالاخره در ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ بازی Mortal Kombat 11 به صورت رسمی معرفی شد. در همان زمان اعلام شده که بازی در تاریخ ۲۹ آوریل ۲۰۱۹ یعنی ۹ اردیبهشت ۹۸ منتشر می‌شود و پلتفرم‌های مقصد آن نه تنها کنسول‌های اصلی و رایانه‌های شخصی هستند، بلکه بازی به صورت هم زمان برای نینتندو سوییچ نیز منتشر می‌شود. Mortal Kombat 11 از نسخه‌ی بهبود یافته‌ی موتور بازی سازی به کار رفته در Mortal Kombat X، بهره می‌برد. استودیوی ندررلم تأیید کرده است که نسخه‌ی نینتندو سوییچ بازی دارای گرافیک پایین‌تری نسبت به سایر پلتفرم‌ها می‌باشد تا بتواند از لحاظ نرخ فریم با آن‌ها برابری کند. این بازی بر روی تمام کنسول‌ها با نرخ فریم ۶۰ اجرا می‌شود.

توسعه دهندگان همچنین اعلام کرده‌اند که این بار قصد دارند پورت این بازی بر روی پی سی نسبت به پورت نسخه‌ی قبلی آن بهتر عمل کند. برای دست یابی به این مهم، استودیوی ندررلم با QLOC همکاری می‌کند که در گذشته هم پورت عنوان Mortal Kombat XL را بر روی پی سی انجام داده است. نسخه‌ی Mortal Kombat XL بر روی رایانه‌های شخصی نسبت به Mortal Kombat X دارای بهبودهای فراوانی بود و علت این امر هم همکاری با QLOC می‌باشد. امیدواریم این بار هم مانند Mortal Kombat XL شاهد پورت خوبی بر روی پی سی باشیم. مدیر نوآوری و رئیس استودیوی ندررلم، یعنی آقای اد بون، همچنین اندکی درباره‌ی چالش‌های پیش روی تیم توسعه دهنده، برای ساختن بخش‌های صحنه آهسته که در فیتلیتی های بازی وجود دارد، صحبت کرده بود. او گفته بود که تیم توسعه دهنده وقت و تلاش زیادی را صرف ساختن و بهبود افکت‌های صحنه آهسته و افکت‌های پاشیده شدن خون در بخش‌های صحنه آهسته کرده است.

در Mortal Kombat 11 همچنین بسیاری از افرادی که صداگذاری شخصیت‌ها را در نسخه‌های قبلی بازی انجام داده بودند حضور ندارند. به عنوان مثال پاتریک سیتز (صداگذار شخصیت اسکورپین) و ویک چائو (صدا گذار گورو، کنشی و ترایبورگ) در این نسخه از مجموعه حضور ندارند. صداگذاری شخصیت اسکورپین بر عهده‌ی ران یوان می‌باشد اما تکه‌های صدای اسکورپین در نبردها، صدای کارگردان بازی یعنی اد بون می‌باشد. جنیفر هیل صداگذاری شخصیت جدید بازی، کرونیکا، را بر عهده دارد و روندا روزی نیز صدای سونیا بلید را در می‌آورد. سونیا بلید در نسخه‌ی قبلی مجموعه یعنی Mortal Kombat X توسط تریشا هلفر صداگذاری شده بود.

mortal kombat 11

از سایر صداگذاران Mortal Kombat 11 می‌توان از تروی بیکر (صدای شیناک) استیون بلام (صدای ساب زیرو و باراکا) و ریچارد اپکار (صدای ریدن، ریچارد از بازی Mortal Kombat vs. DC Universe تا کنون صداگذاری این شخصیت را انجام داده است) نام برد. جیمیسون پرایس نیز صدای گذاری گوینده را بر عهده دارد و از بازی Mortal Kombat سال ۲۰۱۱ صدای این شخصیت متعلق به او بوده است.

داستان Mortal Kombat 11

داستان Mortal Kombat 11 دقیقاً وقایع پس از Mortal Kombat X را روایت می‌کند. شیناک هم اکنون شکست خورده و ریدن فاسد شده است. ریدن قصد دارد برای محافظت از ارثرلم تمام دشمنانش را نابود کند. در همین حین، کرونیکا، نگهبان زمان، قصد دارد که به هر وسیله‌ای که لازم می‌بیند، نظم را در بین رلم های مختلف حفظ کند و به همین دلیل با ارثرلم مقابله می‌کند. او همچنین قصد دارد از ریدن انتقام بگیرد چرا که تعادلی که در زمان وجود داشته است را به هم زده.

گیم پلی Mortal Kombat 11

Mortal Kombat 11 مکانیک‌های جدیدی را به این مجموعه معرفی کرده است و مکانیک‌های پایه و فوندانسیونی که در نسخه‌های قبلی وجود داشته است را نیز حفظ کرده. گیمپلی بازی با Mortal Kombat X متفاوت بوده و شباهت‌های بیشتری به Mortal Kombat 9 دارد. در Mortal Kombat X حرکت شخصیت‌ها بسیار سریع و تهاجمی بود، مبارزات در این نسخه دارای سرعت بالایی بود می‌توانستید خیلی سریع حرکت کنید یا جاخالی بدهید و حتی بعد از جاخالی سریعاً دفاع کنید. اما در Mortal Kombat 9 حرکات شخصیت‌ها کنترل شده تر و آهسته تر بودند.

Mortal Kombat 11

به نظر می‌رسد در Mortal Kombat 11 هم از سرعت گیمپلی و حرکت‌ها کاسته شده است. جاخالی‌ها زمان ریکاوری بیشتری دارند. این امر باعث می‌شود که زمان جابجایی از طریق راه رفتن تقریباً با جاخالی دادن برابر باشد یعنی اگر زمان جاخالی دادن و ریکاوری را با هم جمع کنید تقریباً برابر همان زمان راه رفتن است. البته این به آن معنی نیست که جاخالی دادن کاربردی ندارد. در زمان‌هایی که نزدیک دشمن هستید جاخالی دادن می‌توان بسیار کاربردی باشد. این مدل حرکتی جدید بسیار خوب با شیوه‌ی مبارزه در بازی و کومبوها سازگاری پیدا کرده است. بازیکنان باید مراقب تمام تصمیماتی که می‌گیرند باشند.

ویژگی‌های دیگری هم به بازی اضافه شده است. وقتی که میزان سلامتی یک بازیکن به زیر ۳۰ درصد برسد، آن بازیکن می‌تواند یک حرکت مخصوص بزند و مقدار بسیار زیادی به دشمنش آسیب رسانده و از درجه‌ی سلامتی او بکاهد. این حرکت فیتال بلو نام دارد. در هر مسابقه تنها یک بار می‌توانید از فیتال بلوی خود استفاده کنید یعنی اگر در راند اول از فیتال بلو استفاده کردید دیگر امکان استفاده از آن در راند دوم وجود ندارد. مکانیک جدید دیگری که به بازی اضافه شده است فلالِس بلاک (دفاع بی نقص) نام دارد. این مکانیک به بازیکنان اجازه می‌دهد که اگر ضربه‌ی حریف خود را با زمان بندی دقیقی دفاع کنند، به آن‌ها موقعیتی برای حمله اعطا شود. برخی از حرکت‌ها نیز در بازی دارای یک جلوه‌ی سینمایی خاص به نام کراشینگ بلو هستند. کراشینگ بلو تنها تحت شرایط و موقعیت‌های خاصی اتفاق می افتد و این شرایط بستگی به حرکت مورد نظر نیز دارد.

mortal kombat 11

تغییر دیگری که در گیمپلی ایجاد شده است اضافه شدن دو درجه به بازی است. یکی از این درجه‌ها حرکت‌های تهاجمی را بهبود می‌بخشد و دیگری حرکت‌های دفاعی. هر دوی این درجه‌ها در ابتدای بازی پر هستند و بر خلاف سایر بازی‌ها که درجه‌هایشان با زدن حرکات و مبارزه کردن پر می‌شود، این درجه‌ها به مرور زمان پر می‌شوند. استفاده از حرکت‌های دفاعی مانند برداشتن اجسام و تعامل با آن‌ها یا زدن حرکت‌های کانتر خاص، درجه‌ی دفاعی شما را کاهش می‌دهند و حرکات خاص و کومبو ها نیز درجه‌ی تهاجمی شما را کاهش می‌دهند. این سیستم باعث نمی‌شود که حواس بازیکنان پرت شود چرا که تقریباً هر دوی این درجه‌ها با سرعت بالایی پر می‌شوند اما بازیکن باید حواسش به آن‌ها باشد.

تعداد شخصیت‌های قابل بازی Mortal Kombat 11 بیست و پنج عدد می‌باشد و ۶ شخصیت دیگر نیز بعد از انتشار بازی به صورت دی ال سی برای آن عرضه می‌شود. از بین ۲۵ شخصیت قابل بازی، ۱۳ عدد از آن‌ها تا کنون مشخص شده است و از این ۱۳ شخصیت هم ۱۲ تای آن‌ها شخصیت‌هایی هستند که در نسخه‌های قبلی حضور داشتند. این ۱۲ شخصیت شامل: اسکورپین، ساب زیرو، ریدن، جانی کیج، دوورا، کابال، جید، سونیا بلید، باراکا، کینو، اسکارلت و شَو کان می‌شوند. شو کان شخصیتی است که تنها با پیش خرید کردن بازی قابل دسترس می‌باشد. شخصیت قابل بازی جدیدی که به مجموعه آمده است گراس نام دارد. او دستیار کرونیکا، نگهبان زمان، است و این قابلیت را دارد که زمان را کنترل کند. کرونیکا هم شخصیت جدیدی است که در این نسخه از مجموعه معرفی شده. او اولین باس فایت زن در تاریخ فرنچایز مورتال کامبت است. البته این شخصیت قابل بازی نیست.

Mortal Kombat 11

در Mortal Kombat 11 همچنین یک سیستم شخصی سازی کارکتر وجود دارد که به بازیکنان اجازه می‌دهد ظاهر شخصیت‌های موجود در بازی را تغییر دهند و همچنین حرکات و سلاح‌های شخصیت‌ها را نیز خودشان انتخاب کنند. در بازی همچنین وسایل جمع کردنی دیگری نیز وجود دارند که قفل هستند و باید آزاد شوند. این وسایل گیر (gear) نام دارند. گیرها تنها جنبه‌ی زیبایی داشته و در گیمپلی بازی تغییری ایجاد نمی‌کنند. گیرها از طریق پرداخت‌های درون برنامه‌ای قابل خریداری هستند اما در بازی لوت باکس وجود ندارد.

گیر در گیمپلی بازی تاثیری ندارد اما موارد دیگری به نام آگمنت‌ها (Augments) در بازی وجود دارند که به طرق مختلفی می‌توانند گیم پلی بازی را تغییر دهند. مثلاً آگمنت ها می‌توانند بر نحوه‌ی عملکرد حرکت‌ها و یا زمان ریکاوری آن‌ها تأثیر داشته باشند. اسکارلت می‌تواند آگمنتی بگیرد که باعث شود با دریافت خون، درجه‌ی سلامتی‌اش بیشتر از گذشته افزایش یابد. بازیکنان می‌توانند با استفاده از گیرها و آگمنت های مختلف شخصیت مورد نظرشان را شخصی سازی کنند. کاراکترهای شخصی سازی شده همچنین می‌توانند در حالت رقابتی آنلاین نیز مورد استفاده قرار بگیرند اما تنها شخصی سازی هایی که مربوط به ظاهر کاراکتر بوده و از طریق گیر انجام شده‌اند به بخش آنلاین منتقل می‌شوند. تمام شخصی سازی هایی که به وسیله‌ی آگمنت صورت گرفته‌اند و در گیمپلی بازی تأثر دارند، در بخش آنلاین غیر فعال خواهد شد.

سخن نهایی

گزینه‌های شخصی سازی مختلف و حالت‌های بازی گوناگونی که در Mortal Kombat 11 وجود دارند به احتمال زیاد ساعت‌های بسیار خوشی را برای طرفداران مجموعه‌ی مورتال کامبت رقم خواهند زد. ویژگی‌های جدیدی که به این نسخه از مجموعه اضافه شده است به احتمال زیاد تمامی طرفداران قدیمی و حتی کسانی که با این مجموعه آشنایی ندارند را هم راضی نگه خواهد داشت. Mortal Kombat 11 در تاریخ ۲ اردیبهشت برای پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ و پی سی منتشر خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این بازی می‌توانید به پروفایل بازی از طریق این لینک دسترسی داشته باشید.

رای بدهید!

2 1

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز مشخص شده اند *

شما می توانید از این ها استفاده کنید HTMLبرچسب ها و ویژگی ها: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

رمز فراموش شده

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را وارد نمایید. شما یک لینک برای ایجاد یک رمز عبور جدید از طریق ایمیل دریافت خواهید کرد.