Ghostrunner Ghostrunner

معرفی کامل Ghostrunner | اکشنی سریع و منحصر به فرد با فضای سایبرپانکی

بازی های مرتبط

علاوه بر سایبرپانک ۲۰۷۷ که کمتر از یک ماه دیگر در دسترس بازی کنندگان قرار می‌گیرد، عنوان دیگری هم با حال و هوای سایبرپانکی در دست ساخت قرار دارد. Ghostrunner نیز توسط توسعه دهندگانی که متعلق به لهستان می باشند، توسعه می یابد و از جهات بسیار زیادی شبیه به سایبرپانک است. کمتر از دو هفته‌ی دیگر، عنوان گوست رانر به صورت رسمی برای پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان و کامپیوترهای شخصی و نینتندو سوییچ منتشر خواهد شد. همچنین دموی قابل بازی رایگانی از بازی منتشر شده که طرفداران می توانند به تجربه‌ی ‌آن بپردازند و با حال و هوای کلیِ این اثر، آشنا شوند. در این مطلب سعی کرده ایم که این عنوان را به صورت کامل به بازی کنندگان معرفی کنیم. همچنین پاسخ توسعه‌دهندگان به مهم‌ترین پرسش ها در خصوص Ghostrunner را برای شما عزیزان فراهم آورده ایم تا بتوانید هر چه بهتر با این اثر آشنا شوید و برای تجربه آن، تصمیم گیری نمایید. پس اگر تمایل به کسب اطلاعات بیشتر دارید، در ادامه همراه وب سایت نوین اسپات باشید.

گوست رانر فضای سایبر بانکی و حال و هوای بسیار ویژه و منحصر به فردی دارد و همین حال و هوا و اتمسفر گیرا، سبب شده که مخاطبان بسیاری برای آن به وجود آید. در ابتدای توجه شما عزیزان را به خلاصه‌‌ای کامل و جامع که به معرفی Ghostrunner می‌پردازد، جلب می کنم و سپس به سراغ پرسش و پاسخ های مربوطه خواهیم رفت:

عنوان Ghostrunner در ژانر اکشن با زاویه‌ی دوربین اول شخص توسعه می‌یابد. وظیفه‌ی توسعه این اثر بر عهده استودیوی one more level می باشد و بازی توسط کمپانی 505 games برای پلتفرم‌های کامپیوترهای شخصی و پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان و نینتندو سوییچ منتشر خواهد شد. به صورت دقیق‌تر باید گفت که گوست رانر در تاریخ ۲۷ اکتبر ماه سال ۲۰۲۰ میلادی مصادف با ششم آبان ماه سال جاری منتشر خواهد شد. همچنین دموی قابل بازی این اثر بر روی فروشگاه استیم منتشر شده که توانسته نظر مخاطبان را جلب کند. لازم به ذکر است که این بازی به کمک موتور گرافیکی قدرتمند آنریل انجین ۴ توسعه می‌یابد و از تکنولوژی تریسینگ بر روی کامپیوترهای شخصی، پشتیبانی خواهد کرد. Ghostrunner یک اکشن بسیار سریع و منحصر به فرد می باشد. بازی در شهری که در یک ساختمان بسیار بسیار بزرگ واقع شده است، رخ می‌دهد و دنیای سایبر پانکی زیبایی را به تصویر می‌کشد. دنیا دچار بحران شده و بشریت اوضاع بسیار سختی را پشت سر می گذارد. فقر و خشونت سبب شده که گروه‌هک‌های شورشی متعددی به وجود آید. شما در این عنوان نقش یک قهرمان را بازی می‌کنید که از قابلیت‌های بسیار منحصر به فردی برخوردار می باشد و قادر است تا با شمشیر کاتانای خود، دشمنان را از بین ببرد. وظیفه شما صعود به نوک برج و نابود کردن فرمانروای آن یعنی Key master می‌باشد. مهمترین موضوع در گیم پلی بازی، نابود کردن دشمنان با یک ضربه است. به صورت واضح تر باید بیان کرد که هم شخصیت اصلی و هم دشمنان با یک ضربه کاشته می شوند.

 

 

پرسش: می‌توانید پیش از صحبت کردن در خصوص Ghostrunner ، کمی بیشتر درباره‌ی استودیوی خود صحبت کنید؟

پاسخ: بله صددرصد. استودیوی ما واقع در لهستان می باشد و متشکل از ۳۰ توسعه دهنده است که تمامی آن ها، هم اکنون، مشغول به ساخت Ghostrunner هستند. تاسیس استودیوی ما به سال ۲۰۱۴ باز می گردد و از آن زمان تا به امروز، توانسته ایم عناوین متعددی را توسعه دهیم. ساخته های ابتدایی استدیوی ما، زیاد نتوانستند سر و صدا به پا کنند تا اینکه تصمیم گرفتیم یک بازی هاردکور و منحصر به فرد (Gods Trigger) را بسازیم. پس از اینکه ساخت عنوان گادز تریگر به اتمام رسید، روند توسعه Ghostrunner به صورت جدی تری ادامه یافت.

پرسش می توانید اطلاعات دقیقی در خصوص مدت زمان در دست ساخت بودن Ghostrunner بدهید؟ آیا بازی برای سال‌های بسیاری در روند توسعه قرار دارد؟

پاسخ: خیر. در حقیقت مدت کوتاهی است که بر روی Ghostrunner فعالیت می‌کنیم. روند توسعه بازی از ابتدای سال ۲۰۱۹ آغاز شد و پس از انتشار آخرین بازی ما، ساخت گوست رانر به صورت جدی تری ادامه یافت. به صورت کلی می توان گفت که این اثر کمتر از دو سال است که در دست توسعه قرار دارد.

پرسش: بازی به کمک چه موتور گرافیکی توسعه می‌یابد؟

پاسخ ما تصمیم گرفتیم که از موتور گرافیکی آنریل انجین ۴ استفاده کنیم. ساخته‌ی قبلی استودیو ما یعنی گادز تریگر توسط موتور گرافیکی یونیتی توسعه یافت. پس از تصمیم گرفتیم که برای بازی جدید خودمان، موتور گرافیکی را تغییر دهیم. این موضوع یک قدم بزرگ برای ما به شمار می رود. تمام طراحان و توسعه دهندگان با موتور گرافیکی آنریل انجین آشنا بودند و تجربه‌ی کار با این موتور گرافیکی را داشتند. از همین‌ رو روند توسعه، بسیار خوب پیش رفت. البته به موضوع اشاره کنم که برخی از طراحان‌مان در ابتدای کار، به مشکلاتی با آنریل انجین برخوردند که با مرور زمان این مشکلات برطرف شد. باید اعتراف کنم که این موتور گرافیکی برای طراحی بازی، بسیار قدرتمند می باشد.

سوال: Ghostrunner بر روی کامپیوترهای شخصی از تکنولوژی ری تریسینگ پشتیبانی می‌کند؟

پاسخ: درست است. به دلیل همکاری بسیار قدرتمندی با کمپانی nvidia داریم، تصمیم گرفتیم که Ghostrunner از تکنولوژی ری تریسینگ پشتیبانی کند. همچنین درصد اضافه کردن DLSS به بازی خود می باشیم. البته این ویژگی به هنگام انتشار، همراه بازی نخواهد بود و در آینده اضافه می شود. همکاری نزدیک ما با کمپانی nvidia سبب شده که جلوه های بصری بازی، بسیار زیبا به چشم آیند. تمام سایه ها و بازتاب های نور به صورت واقع گرایانه طراحی شده‌اند. البته موتور آنریل انجین ۴ روش های بسیار جالبی را برای اعمال بازتاب نور و همچنین سایه زنی ارائه می دهد اما این روش‌ها به اندازه ری تریسینگ، موثر نیستند. به صورت کلی تکنولوژی تریسینگ می تواند جلوه های بصری بازی را بسیار ویژه و منحصر به فرد نشان دهد.

پرسش: این موضوع را می‌دانیم که Ghostrunner برای پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان منتشر می‌شود. آیا قصد دارید که این عنوان را برای پلی استیشن ۵ و همچنین ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس به همراه پشتیبانی از تکنولوژی تریسینگ منتشر کنید؟

پاسخ: در حال حاضر تمام مشغله ما، ساخت بهتر بازی و ارائه یک محصول با کیفیت به مخاطبان می باشد و هنوز در خصوص نسخه‌ی نسل نهمی Ghostrunner تصمیم گیری نکرده ایم. اما همانطور که در گذشته گفتم، علاقه مندیم تا این اثر را بر روی پلتفرم های متعددی منتشر کنیم. پس از احتمال انتشار بازی برای پلی استیشن ۵ ایکس باکس های نسل نهم، وجود دارد.

پرسش: می توانید کمی در خصوص ایده ها و طرح های اولیه Ghostrunner توضیح دهید؟ خوشبختانه بازی بسیار خاص و منحصر به فرد به نظر می رسد و طرفداران علاقه مندند که اطلاعات بیشتری در خصوص آن به دست آورند.

پاسخ: اگر بخواهم در خصوص گیم پلی صحبت کنم باید گفت که مهمترین منبع الهام بخش ما برای این قسمت، ساخته‌ی قبلی استودیویمان یعنی گادز تریگر می‌باشد. همچنین تصمیم گرفتیم که از عناوینی همانند تایتان فال ۲ و mirror’s edge الهام بگیریم. پارکور، قسمت مهمی از گیم پلی Ghostrunner به شمار می‌رود و عناوین مذکور، به بهترین شکل ممکن توانستند این امر را در پیکره گیم پلی، پیاده سازی کنند. به صورت کلی باید بگویم که منابع الهام متعددی برای ساخت گوست رانر وجود داشت. همچنین برای ساخت و طراحی محیط ها از فیلم‌ها و انمیشن‌های سایبرپانکی الهام گرفتیم. در حقیقت قصد ما این بود که بهترین عناوین در هر ژانر را، الهام بخش خود قرار دهیم و یک محصول منحصر به فرد را به مخاطبان ارائه نماییم. صد البته که بازی حاوی ایده های جدید و مکانیک های تازه ای خواهد بود که در عناوین دیگری دیده نشده است. برای طراحی محیط، تصمیم گرفتیم تا فضایی غبارآلود و زنگ زده و بسیار تاریک را بسازیم. این طراحی محیط، به گونه‌ای قصد دارد که پس زمینه‌ی داستانی را به مخاطب القا کند و با پیشرفت در بازی، محیط با شما ارتباط برقرار خواهد کرد. با تماشای محیط Ghostrunner می‌توانید بفهمید که در گذشته، این لوکیشن ها بسیار زیبا بوده اند. دنیای گوست رانر محیط سرسبز و آباد به شمار نمی‌رود و مملو از اتفاقات ناراحت کننده است. همچنین تصمیم گرفتیم که بلید رانر را به عنوان یک منبع الهام اصلی قرار دهیم و چنین موضوعی با تماشای حتی چند دقیقه از این اثر، متوجه خواهید شد. برای طراحی داستان تصمیم گرفتیم که مانگای battle angel alita را به عنوان منبع الهام قرار دهیم. این موضوع را در نظر داشته باشید که تیم توسعه دهنده، از افراد متعددی تشکیل شده و هر کدام از این افراد برای انجام وظیفه خود به منابع مختلفی مراجعه می کردند و از موارد متعددی الهام می گرفتند اما به نظر خودمان نتیجه‌ی نهایی بسیار زیبا و لذت بخش شده و می تواند مخلوطی منحصر به‌ فرد را به مخاطب هدیه دهد. دنیا در خطر است و بسیاری از مردم در گوشه گوشه‌ی خرابه های شهر Ghostrunner ، مخفی شده‌اند. فقر و اختلاف طبقاتی به وضوح مشخص است.

Ghostrunner

پرسش: برای به اتمام رساندن Ghostrunner به چه میزان زمان نیازمند هستیم؟

پاسخ: با یک جمع بندی کلی، می‌توانم بگویم که بازی کنندگان می توانند حدود ۱۰ ساعت و یا بیشتر با گیم پلی Ghostrunner سرگرم شوند. البته میزان سرگرم شدن شما به فاکتورهای متعددی وابسته می‌باشد که از میان آنها می توان به مهارتتان در پیشروی در مراحل، اشاره کرد. همچنین بازی دارای درجه های سختی مختلف نیست. شما ملزم به تجربه Ghostrunner با درجه‌ی سختی از پیش تعیین شده هستید.

پرسش: آیا گوست رانر حاوی مراحل فرعی و موارد جانبی خواهد بود؟

پاسخ: در هنگام انتشار این اثر، محتوای فرعی و ماموریت‌های جانبی در بازی وجود نخواهد داشت و تنها بخش داستانی بازی وجود دارد. شما می توانید مراحل را برای دفعات متعدد، پس از به اتمام رساندن آنها، تکرار کنید. همچنین شخصیت اصلی را آپگرید نمایید و قابلیت های جدیدی را برای او را آزاد کنید و مراحل پیشین را در مدت زمان کمتری به اتمام برسانید و رکورد خود را بشکنید. لازم به ذکر است که بازی دارای لیدربوردهای آنلاین میباشد و رکورد بازی کنندگان در آن ثبت می‌شود و همین موضوع سبب ایجاد رقابتی بین آنها خواهد گشت. هنگامی که دموی قابل بازی Ghostrunner را بر روی فروشگاه استیم منتشر کردیم، تمایل و علاقه‌ی مخاطبان برای تکرار یک مرحله را مشاهده نمودیم. کسانی که بازی‌ها را به صورت اسپید ران (Speed Run) به اتمام می‌رسانند، در خصوص گوست رانر بسیار هیجان زده بودند. این موضوع را در نظر داشته باشید که پس از انتشار رسمی، به پشتیبانی از بازی خواهیم پرداخت و سناریوهای مختلفی را به آن اضافه خواهیم کرد و همچنین به بسته‌های گسترش دهنده بسیار بزرگ نیز فکر می کنیم. ارزش تکرار Ghostrunner بالاست زیرا که محتوای بسیاری در آن وجود دارد که بازی کنندگان می توانند با تکرار مراحل، آنها را یافت کنند.

 

پرسش: در خصوص داستان، در گذشته اظهار داشتید که Ghostrunner در یک دنیای پس آخرالزمانی رخ می‌دهد. می توانید کمی در خصوصِ محیطِ این اثر صحبت کنید؟

پاسخ: کل بازی در یک ساختمان بسیار بسیار عظیم رخ می دهد و کل شهر در این ساختمان جای گرفته است. شما در قسمت پایینی این ساختمان قرار دارید و در طول بازی، به نقاط اوج سفر خواهید کرد. تفاوت بین مراحل، این فاکتور را به خوبی نشان خواهد داد. در ابتدای بازی، محیط ها به گونه ای منحصر به فرد توسعه یافته‌اند و سپس هر چه پیشرفت می کنید شاهده عظیم تر شدن و مکانیکی‌تر شدن محیط ها و شهر هستید. گیم پلی بازی نیز با پیشرفت در مراحل و محیط ها، تغییر می‌کند. شهر Dharma در یک ساختمان بسیار بزرگ و عظیم الجثه قرار دارد که شاید شبیه به آن را در کمتر جایی مشاهده کرده باشید.

پرسش: هدف نهایی بازی کنندگان در Ghostrunner رسیدن به قله‌ی این ساختمانِ بزرگ و نابود کردن دشمن اصلی می باشد؟

پاسخ: درست است. با پیشرفت در داستان، همه چیز برای شما مشخص می شود و با موارد کاملاً جدیدی در داستان آشنا می شوید و دلیل کارهای خود را خواهید فهمید. هر قسمت این ساختمان بزرگ دارای پس زمینه داستانی منحصر به فردی می باشد.

پرسش: آیا Ghostrunner دارای باس فایت های بزرگ و حماسی خواهد بود؟

پاسخ: صد البته. سکانس های منحصر به فردی را برای مبارزه با دشمنان اصلی در طول بازی، برای بازی کنندگان فراهم آورده ایم اما از انتشار اطلاعات بیشتر خود داری می کنم زیرا که نمی‌خواهم آنها را برای شما اسپویل کنم. اما این موضوع را بدانید که سکانس های مبارزه با باس فایت ها، بسیار منحصر به فرد طراحی شده‌اند. در بازی، هر دشمنی با یک ضربه خواهد مرد. اما در هنگام رویارویی با باس فایت ها، چنین موضوعی کمی متفاوت تر اعمال شده است. در خصوص تفاوت آن صحبتی نمی‌کنم و به زودی می‌توانید نحوه‌ی مبارزه با باس فایت ها را در Ghostrunner تجربه کنید. تمرکز بسیار زیادی برای طراحی این سکانس‌ها داشته ایم و امیدواریم که بازی کنندگان از آنها لذت ببرند.

پرسش: فکر می‌کنم که در ابتدای مصاحبه به آپگرید‌های متفاوت و تکنیک‌های جدید برای شخصیت اصلی Ghostrunner اشاره کردید. می توانید توضیحات بیشتری در خصوص این موضوع ارائه بدهید؟

پاسخ: بله درست است. ما قابلیت های مختلفی را برای شخصیت اصلی طراحی کرده‌ایم. نواری زرد رنگ وجود دارد که با مرور زمان پر میشود. شما می‌توانید با کشتن دشمنان، این نوار را به صورت سریع تری پر کنید. همچنین توانایی سوئیچ کردن بین قابلیت‌ختی مختلف شخصیت در میان گیم پلی، وجود دارد. با پیشروی در خط داستانی Ghostrunner ، قابلیت های جدیدتری را برای شخصیت اصلی آزاد خواهید کرد همچنین می‌توانید آنها را آپگرید کنید. نحوه‌ی آپگرید کردن قابلیت ها، سبک و سیاق منحصر به فردی را به شیوه‌ی مبارزات و بازی کردن شما می دهد. همانطور که گفتیم، می توانید مراحل را دوباره تکرار کنید و به هنگام تکرار مراحل، تمام قابلیت های آزاد شده در دسترس‌تان خواهد بود و بدین ترتیب ارزش تکرار افزایش می‌یابد.

پرسش: پس می‌توان این نحوه از بازی کردن را همانند تجربه‌ی حالت نیو گیم پلاس خطاب کرد، درست است؟

پاسخ: بله این تعبیر نیز درست می باشد.

 

پرسش: سلاح شخصیت اصلی در Ghostrunner چیست؟

پاسخ: سلاح شخصیت اصلی در طول بازی یک شمشیر کاتانا می باشد و به صورت کاملاً صادقانه می گویم که قرار نیست تا انتهای بازی، سلاح دیگری به شما ارائه شود. در طی مراحل، می توانید موارد جمع کردنی متفاوتی را یافت کنید و ظاهر شمشیر کاتانای خود را شخصی سازی کنید. چالش اصلی شما در طی بازی، نابود کردن دشمنان و رسیدن به آنها به کمک شمشیر کاتانا می باشد. ما می‌خواستیم که شخصیت اصلی بسیار سریع و فرض باشد. همچنین بازی کنندگان باید به هنگام مبارزات، بسیار دقیق باشند و با تمرکز وارد سکانس‌های مبارزه شوند. البته حمله‌ به دشمنان سخت طراحی نشده و برای حملات، خود بازی نیز به بازی کنندگان کمک خواهد کرد. شاید بتوان گفت که Ghostrunner از نوعی Aim Assist پشتیبانی خواهد کرد اما این موضوع شبیه به بازی های تیراندازی نیست. برای مثال شما بازی به شما کمک می‌کند تا به صورت راحت‌تری به سمت دشمنان نزدیک شوید و آنها را از بین ببرید.

پرسش: آیا در فکر پشتیبانی از قابلیت واقعیت مجازی هستید؟ به نظرم Ghostrunner پتانسیل بسیار بسیار بالایی برای پشتیبانی از این تکنولوژی را دارد.

پاسخ: در حقیقت تا به حال به پشتیبانی گوست رانر از فناوری واقعیت مجازی فکر کرده‌ایم. اما چه کسی چه می‌داند؟ شاید در آینده تصمیم گرفتیم که این فاکتور را به بازی اضافه کنیم.

پرسش: شما قصد دارید که Ghostrunner پیش از انتشارِ یکی از بزرگ ترین بازی های نسل هشتم یعنی سایبرپانک ۲۰۷۷ منتشر کنید. مطمئناً در جریان هستید که این عنوان معروف‌تر از گوست رانر می باشد. آیا در خصوص این موضوع، مضطرب هستید؟ به هر حال بسیاری از بازی کنندگان با حال و هوای سایبرپانکی آشنایی ندارند.

پاسخ: بله شاید بتوان Ghostrunner را به عنوان پیش غذا (غذای اصلی سایبرپانک است!!!) مصرف کرد. پیش غذایی بسیار خوشمزه!! بازی کنندگانِ بسیاری، مشتاقانه منتظر تجربه‌ی سایبرپانک ۲۰۷۷ هستند و حتی تیم توسعه‌ی ما نیز مشتاقند که بازی را تجربه کنند. به هرحال این انتخابِ مخاطبان است که گوست رانر را در چه زمانی تجربه نمایند. آنها می‌توانند پیش از سایبرپانک ۲۰۷۷ و یا پس از این اثر، به تجربه‌ی گوست رانر بپردازند. اما این موضوع را در نظر داشته باشید که Ghostrunner تجربه‌ی کاملا متفاوتی با سایبرپانک می باشد. تنها شباهت این دو بازی در فضای سایبر بانکی خلاصه می شود و ساخته‌ی جدید کمپانی سی دی پراجکت رد یک نقش آفرینی تمام عیار است و بازی ما، یک اکشن مهیج به شمار می رود و قصد دارد که تجربه‌ای منحصر به فرد و تنش‌زا را به مخاطبان خود ارائه نماید.

Ghostrunner

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

اولین نفری باشید که نظر میدهد...

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Novinspot