تم تیره

نقشه‌ی بازی Ghost of Tsushima در مقایسه با inFamous: Second Son

نقشه‌ی بازی Ghost of Tsushima در مقایسه با inFamous: Second Son

بازی Ghost of Tsushima یکی از عناوین جهان باز مورد انتظار استودیوی ساکر پانچ است. اتفاقات این بازی مربوط به حمله‌ی مغول‌ها به ژاپن می‌باشد و این بازی در جزیره‌ی Tsushima در ژاپن جریان دارد. در ادامه‌ی مطلب با سایت نوین اسپات همراه باشید.

یکی از مهم‌ترین جنبه‌های یک بازی جهان باز، اندازه‌ی نقشه‌ی آن است. اگر شما بازی inFamous: Second Son که آخرین عنوان جهان باز استودیوی ساکر پانچ است، را به همراه نسخه‌ی فرعی آن یعنی First Light تجربه کرده باشید، ممکن است متوجه شده باشید که علت اینکه نقشه‌ی این بازی بزرگ به نظر می‌رسید این بود که مکان‌های آن محیط‌های شهری متراکمی بودند اما در واقع این بازی در مقایسه با دیگر عناوین جهان باز، از نظر اندازه‌ی نقشه، حرفی برای گفتن نداشت. در واقع اندازه‌ی نقشه‌ی این بازی حتی به سایر عناوین جهان باز، نزدیک هم نبود.

استودیوی ساکر پانچ هیچ وقت به صورت رسمی اندازه‌ی دقیق نقشه‌ی بازی inFamous: Second Son را اعلام نکرد اما می‌توان تقریبی از اندازه این نقشه را به دست آورد. برای این کار ابتدا باید تکه‌های مختلف تصویرهای نقشه را به هم متصل کنیم زیرا در بازی هیچ گاه این نقشه به صورت یک جا به مخاطب نشان داده نمی‌شود. در زیر می‌توانید نقشه‌ی کامل بازی inFamous: Second Son را مشاهده کنید.

حال که نقشه‌ی کامل را در اختیار داریم تنها کاری که باقی مانده است، تخمین زدن مساحت آن است. برای این کار باید مقیاس نقشه را به دست آوریم و آسان‌ترین راه برای دستیابی به این مقیاس، استفاده از اطلاعاتی است که Adrian Bentley، برنامه نویس ارشد موتور بازی سازی، در کنفرانس GDC 2014 منتشر کرد. مطابق این اطلاعات، شخصیت اول بازی یعنی Delsin با استفاده از قدرت‌های نئون خود می‌تواند با سرعت ۲۰ متر بر ثانیه حرکت کند. اگر سرعت حرکت او بیش از این باشد، موتور بازی سازی نمی‌تواند اشیائی که قرار است در بازی ظاهر شوند را با سرعت کافی رندر کند.

حال باید زمان جابجایی در یک خط مستقیم در یکی از خیابان‌ها را اندازه بگیریم و با استفاده از معادلات ریاضی، مقیاس این نقشه و در نهایت مساحت آن را به دست آوریم. با انجام دادن این کارها نتایج مقابل به دست آمده است: نقشه‌ای که در بالا مشاهده می‌کنید تقریباً سایزی معادل ۲۲۴۶ متر در ۲۱۸۸ متر دارد. این یعنی مساحت آن ۳٫۷۳ کیلومتر مربع یا به عبارتی ۱٫۴۴ مایل مربع است. همان‌طور که می‌بینید اندازه‌ی این نقشه بسیار کوچک است.

اگر بخواهیم این نقشه را با بازی‌های دیگر مقایسه کنیم، برای مثال مساحت نقشه‌ی بازی Skyrim معادل ۱۴٫۳ مایل مربع بود یعنی تقریباً ۱۰ برابر نقشه بازی inFamous: Second Son. این امر موضوع جالبی را بیان می‌کند و آن این است که نقشه‌های مکان‌های شهری متراکم، بزرگ‌تر از آن چیزی که هستند به نظر می‌رسند. این نقشه‌ها دقیقاً بر خلاف نقشه‌هایی هستند که بیشتر آن‌ها را فضاهای طبیعی تشکیل داده است.

حال بیایید این نقشه را با نقشه‌ی واقعی شهر سیاتل مقایسه کنیم. مسلماً این نقشه بسیار بسیار بزرگ‌تر از شبیه سازی آن در بازی است.

نقشه‌ی بالا اندازه‌هایی معادل ۱۸ کیلومتر در ۲۵ کیلومتر دارد. بر اساس اطلاعات سایت ویکی پدیا، سیاتل ناحیه‌ی به مساحت ۱۴۲٫۵ مایل مربع (۳۶۹٫۲ متر مربع) را پوشش داده است. این مقدار ۱۰۰ برابر بزرگ‌تر از چیزی است که در بازی مشاهده شده است. مطمئناً دستیابی به چنین مساحتی برای یک نقشه در بازی، عملی نباشد و پر کردن چنین نقشه‌ای با محتوا و جمعیت کافی، مطمئناً به زمان بسیار بیشتر از آنچه صرف ساخت این بازی شده است، نیاز دارد.

حال بیایید نگاهی به جزیره‌ی Tsushima بیندازیم. بر اساس اطلاعاتی که منتشر شده ست به نظر می‌رسد این بازی به طور کلی در این جزیره جریان داشته باشد. از آن جایی که این مکان، یک جزیره است ممکن است تصور کنید اندازه‌ی آن بسیار کوچک است اما این فرض نادرست است. جزیره‌ی Tsushima بسیار بزرگ است. در واقع اگر شما از ۴ جزیره‌ی اصلی موجود در مجمع الجزایر ژاپن (Honshu, Kyushu, Shikoku و Hokkaido) صرف نظر کنید، Tsushima چهارمین جزیره‌ی بزرگ در این کشور است. در زیر می‌توانید نقشه‌ی این جزیره را مشاهده نمایید.

بر اساس اطلاعات وب‌سایت ویکی پدیا، نقشه‌ای که در بالا به نمایش گذاشته شده است اندازه‌ای معادل ۳۰ کیلومتر در ۷۰ کیلومتر دارد و این جزیره به طور کلی ناحیه‌ی ۲۷۳٫۶ مایل مربعی‌ای را پوشش می‌دهد (۷۰۸٫۷ کیلو متر مربع). در این محاسبات، تنها نواحی خشکی حساب شده‌اند و با توجه به طبیعت غیر معمول این جزیره، نقشه‌ی آن ممکن است حتی مقداری بزرگ‌تر به نظر برسد.

حال بیایید این سه نقشه را با یکدیگر مقایسه کنیم.

همان‌طور که می‌بینید، بازی Ghost of Tsushima این پتانسیل را دارد که به عنوان بسیار بزرگی تبدیل شود. اگر آن را با نقشه‌ی سیاتل مقایسه کنید متوجه این موضوع خواهید شد. آیا توانستید در تصویر بالا نقشه‌ی بازی inFAMOUS: Second Son را پیدا کنید؟ برای راهنمایی، یک نشانگر بزرگ قرمز رنگ، به نقشه‌ی این بازی اشاره کرده است.

استودیوی ساکر پانچ برای بازی inFAMOUS: Second Son Sucker سعی کرده بود شهری را خلق کند که فضایی مشابه سیاتل داشته باشد اما این شهر با شهر سیاتل در تناظر یک به یک قرار نداشت. علت این امر محدودیت منابع موجود و زمان محدود توسعه‌ی این بازی بود و دلیل دیگر آن تمرکز بیشتر تیم سازنده، بر روی گیمپلی بازی بود. فضای این بازی بیشتر شبیه یک تفریحگاه برای ابر قهرمانان بود که در غالب یک شهر ظاهر شده بود. کوچک کردن مقیاس این شهر و تغییر جغرافیای آن نیز به ایجاد فضایی مناسب برای بازی، کمک به سزایی کرده بود.

حال سؤالی که مطرح می‌شود این است. این استودیو برای بازی Ghost of Tsushima چه خواهد کرد؟

معمولاً استودیوها همیشه از یک راه حل ثابت در بازی‌هایشان استفاده نمی‌کنند و با وجود این که ما هنوز در نسل هشتم هستیم و هنوز هم استودیوی ساکر پانچ باید با کنسول پلی استیشن ۴ کار کند، اما تکنولوژی‌ها موجود نسبت به سال ۲۰۱۴ پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌اند. بازی‌های جهان باز روز به روز بزرگ‌تر می‌شوند و مثالی که مهر تأییدی بر این حرف میزند بازی Assassin’s Creed Origins است. این بازی نشان می‌دهد که یک تیم توسعه دهنده‌ی خوب می‌تواند با استفاده از منابع کافی و موتور بازی سازی خوب، چه کارهایی انجام دهد.

بازسازی دقیق و یک به یک نقشه‌ی واقعی جزیره‌ی Tsushima به احتمال زیاد، امکان پذیر است اما این بدان معنا نیست که استودیوی ساکر پانچ چنین کاری را انجام خواهد داد. این جزیره حقیقتاً یک بهشت طبیعی است و بخش اعظم آن توسط کوهستان و جنگل پوشیده شده است. این بدان معناست که پر کردن این نقشه با محتوا احتمالاً از یک مکان شهری متراکم، ساده‌تر و سریع‌تر انجام خواهد گرفت. با این حال نمی‌توان هنوز تعیین کرد که انجام چنین کاری از لحاظ وقت‌گیر بودن به صرفه است یا خیر. امکان دارد استودیوی ساکر پانچ تصمیم بگیرد زمانی را که قرار است صرف ساختن نقشه‌ی بازی شود، در توسعه‌ی بخش گیمپلی مصرف کند.

اندازه‌ی نقشه‌ی بازی Ghost of Tsushima در مقایسه با inFamous: Second Son چقدر است؟

پیمودن نقشه‌ی بازی Assassin’s Creed Origins با پای پیاده به ساعت‌ها زمان نیاز دارد. هر چند با این وجود که در بازی Ghost of Tsushima احتمالاً قابلیت fast travel وجود خواهد داشت و همچنین می‌توانید از اسب برای جابجایی استفاده کنید، اما این موضوع کاملاً به استودیوی ساکر پانچ مربوط است. ممکن است طراحان این استودیو بخواهند که شما زمان زیادی را صرف پیمودن مسافت‌های طولانی در نقشه‌ای این بازی بر روی اسب کنید یا اینکه بیشتر زمان خود را به مبارزه با مغولان اختصاص دهید. با این وجود، امروزه اکثر مخاطبان خواستار نقشه‌های هر چه بزرگ‌تر هستند اما هنوز نمی‌توان به طور قطع پاسخ این سؤال را پیدا کرد و تا عرضه‌ی این بازی یا انتشار اطلاعاتی رسمی در این باب، باید صبر کنیم.

البته استودیوی ساکر پانچ به طور قاطع اعلام کرده است که بازی Ghost of Tsushima بزرگ‌ترین عنوانی است که آنان تا کنون ساخته‌اند و مدت زمانی که صرف توسعه‌ی این بازی شده است نیز قابل توجه است. با توجه به اندازه‌ی جزیره‌ی Tsushima در دنیای واقعی، این پتانسیل وجود دارد که در هنگام عرضه‌ی بازی با نقشه‌ای عظیم روبرو شویم. ممکن است این استودیو بخواهد به دلیل ایجاد نقشه‌ای بسیار کوچک در بازی inFAMOUS: Second Son، کار خود را جبران کند. باید صبر کنیم تا متوجه شویم که آیا استودیوی ساکر پانچ اندازه‌ی واقعی نقشه‌ی جزیره‌ی Tsushima را کوچک خواهد کرد یا خیر و اگر این کار را انجام می‌دهد، این تغییر اندازه تا چه حد خواهد بود.

توسعه دهندگان همچنین اشاره کرده‌اند که محیطی که در تریلر بازی Ghost of Tsushima به نمایش گذاشته شد، از داخل بازی ضبط شده است و همچنین یک تصویر عریض از محیط این بازی منتشر شده است که منظره‌ای چشم نواز را به نمایش می‌گذارد. با توجه به این گزارش‌ها، به نظر می‌رسد که ساکر پانچ تا حد زیادی اندازه‌ی واقعی نقشه را حفظ کرده باشد.

با این فرض که کوه‌هایی که در این تصویر به نمایش گذاشته شده‌اند، بلندترین قله‌های این جزیره باشند (کوه Yatate) ممکن است در نقشه‌ی این بازی با مقیاسی ۱ به ۵ تا ۱ به ۱۰ مواجه باشیم البته این پیش بینی به صورت چشمی صورت پذیرفته است و از قواعد خاصی در آن پیروی نشده است پس انتظار داشته باشید خطای زیادی در این پیش بینی وجود داشته باشد. البته می‌توانیم این انتظار را داشته باشیم که در بازی نواحی جنگلی متراکم، چشم اندازه‌ای خیره کننده‌ای از قله‌های کوه‌های بلند و زمین‌های وسیع بسیاری وجود داشته باشد.

هنوز تاریخ انتشار دقیق و یا محدوده‌ای برای انتشار بازی Ghost of Tsushima مشخص نشده است. این بازی به صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن ۴ منتشر خواهد شد. اگر به دنبال اطلاعات بیشتری از این بازی هستید می‌توانید از مطالب زیر استفاده کنید:

ارسال دیدگاه