Final Fantasy VII Remake
Final Fantasy 7 Final Fantasy 7

هرآنچه پیش از تجربه‌ی ریمیک Final Fantasy 7 باید بدانید

بازی های مرتبط

شاید باورش کمی سخت باشد که نهایتا روند توسعه‌ی ریمیک Final Fantasy 7 اتمام یافت. در گذشته بارها و بارها شاهد کنسل شدن و تاخیر در روند توسعه‌ی پروژه بودیم. حال که به انتشار این ریمیک مورد انتظار نردیک شده ایم، بهتر است نگاهی به ویژگی‌های اصلی آن اندازیم. در این مطلب هرآن‌چه پیش از تجربه‌ی ریمیک فاینال فنتزی هفت باید بدانید را گرد آوری کردیم. اگر تمایل به کسب اطلاعات بیشتر دارید، در ادامه همراه وب سایت نوین اسپات باشید.

 

به راحتی می‌توان گفت که ریمیک Final Fantasy 7 ، یکی از جاه طلبانه‌ترین بازسازی‌های تاریخ بازی‌های کامپیوتری می‌باشد. بازسازی این اثر توسط موتور گرافیکی قدرتمند آنریل ۴ صورت گرفته آقای نومورا نیز به عنوان کارگردان پروژه شناخته می‌شود (کسی که طراحی نسخه‌ی اصلی و اورجینال را بر عهده داشت).

بازی در ژانر اکشن نقش آفرینی ژاپنی توسعه یافته. با وجود اینکه تغییرات بسیاری در پیکره‌ی بازی به وجود آمده است، ولی شاید تغییر در سیستم مبارزه، مهم‌ترین آن‌ها باشد. دیگر خبری از مبارزات نوبتی نیست و سکانس‌های اکشن به صورت Real Time پیش می‌رود. بهتر است مابقی اطلاعات را در قالب پرسش و پاسخ ارائه کنیم:

تفاوت‌های ریمیک Final Fantasy 7 با نسخه‌ی اصلی که برای کنسول پلی استیشن ۱ منتشر شد،‌ چیست؟

شاید بتوان گفت که تقریبا اکثر المان‌های اساسی یا دچار تغییر شده اند و یا بهبود یافته اند. اول از هر چیز باید به سیستم مبارزات اشاره کرد. در کنار این که مبارزات حالت Real Time به خود گرفته اند، باید به حضور نوار ATB نیز اشاره کرد. با وارد کردن ضربه به دشمنان،‌ نوار ATB پر می‌شود. با پر شدن این نوار و استفاده از آن می‌توانید زمان را آرام کنید (این حالت به اصطلاح تاکتیکال مود نامیده می‌شود) و برای انجام یک حرکت ویژه تصمیم گیری نمایید. این موضوع باعث شده که استراتژی در مبارزات نقش پررنگی داشته باشد و ریمیک فاینال فنتزی ۷ به ریشه‌های خود پایبند بماند. مبارزات در ریمیک فاینال فنتزی ۷ تلفیقی از استایل نقش آفرینی این مجموعه و المان‌های جدید اکشن هستند. با فشردن دکمه‌ی مربع می‌توانید ضربه‌ای معمولی به دشمن خود وارد نمایید. فشردن این دکمه به صورت متوالی سبب به وجود آمدن چند ضرب و یا همان کامبو خواهد شد. با نگاه داشتن دکمه‌ی مربع برای مدتی محدود، می‌توانید یک ضربه‌ی مخصوص اجرا کنید و به تمامی دشمنان اطراف خود آسیب رسانید. در همین حال، با فشار دادن دکمه‌ی مثلث قادر به استفاده از قابلیت ویژه‌ی شخصیت هستید. مثل همیشه می‌توانید Chocobo ها را احضار کنید و از سواری با آن‌ها لذت ببرید. Chocobo ها نیز از قابلیت‌های مخصوص و اندکی برخوردارند. نام قابلیت ویژه‌ی این حیوانات عجیب و دوست داشتنی، Stampede می‌باشد.

 

  • سکانس‌های سیمناتیک هیجان انگیزی به بازی اضافه شده است. برخی از این سکانس‌ها دچار تغییراتی شده اند.
  • ایپزود اول بازی سه بخش اول نسخه‌ی اورجینال را پوشش خواهد داد : تمام این سه قسمت در میدگار اتفاق می‌افتند.
  • ماموریت‌های فرعی ریمیک Final Fantasy 7 به اندازه‌ی ماموریت‌‌های اصلی خوش ساخت و داستان محور هستند. کارگردان اجرایی ریمیک Final Fantasy 7 معتقد است که مراحل فرعی درست همانند مراحل اصلی خوش ساخت و پرداخت شده هستند. توسعه دهندگان در ابتدا قصد داشتند که بر روی کمیت و تعداد آن‌ها تمرکز کنند،‌ سپس در ادامه چنین روندی را تعویض می‌کنند و تصمیم می‌گیرند که ماموریت‌های فرعی کمتر اما با محتویات بهتر و معنی دار، طراحی نماید.

Final Fantasy 7

اگر اهل بازی‌های اکشن نیستید و صرفا قصد دارید تا داستان را دریابید و به المان‌های نقش آفرینی بازی توجه کنید، می‌توانید حالت کلاسیک را انتخاب کنید. در این حالت تمام ضربه‌ها به صورت اتوماتیک (با نگاه داشتن دکمه‌ی ضربه) وارد خواهند شد. لازم به ذکر است که این مود از طریق منو قابل انتخاب است.

آیا داستان ریمیک Final Fantasy 7 نسبت به نسخه‌ی اورجینال تغییر کرده است؟

از آن‌جایی که نسخه‌ی اصلی Final Fantasy 7 توانست مرز‌های جدیدی برای ژانر خود ایجاد کند و تبدیل به یک عنوان تاریخی شود،‌ ریمیک کردن و تعیین کیفی آن، کاری نسبتا سخت و دشوار تلقی می‌شود.در حقیقت داستان ریمیک Final Fantasy 7 به میزان بسیار زیادی به نسخه‌ی اصلی منتشر شده در سال ۱۹۹۷ نزدیک است. منتها روایت، بسیار گسترده‌تر شده و ابعاد بیشتری را دربر خواهد گرفت. همچنین نحوه‌ی شخصیت پردازی کرکتر‌ها با دقت و جزئیات بیشتری صورت گرفته. پس مطمئن باشید که قسمت‌های مهم داستانی در سر جای خود باقی مانده اند. توجه شما عزیزان را به قسمتی از گفته‌های نومورا در خصوص داستان جلب می‌نمایم:

اصل داستان، مخصوصا تا زمانی که از میدگار فرار می‌کنید، به شدت شبیه به نسخه‌ی اصلی Final Fantasy 7 است. به هر حال ما به چنین موضوعی بسنده نکردیم و موارد متعددی را به داستان اضافه نمودیم.

حال شخصیت‌ها از جزئیات بیشتری برخوردارند و روابط میان آن‌ها به بهترین شکل ممکن حس می‌شود. از کلود و تیفا بگیرید تا سفیروث، همه و همه پرداخت مفصل‌تری نسبت به گذشته دارند. همچنین شخصیت‌های فرعی نیز پرداخت بسیار دقیق‌تری دارند. پس زمینه‌ی داستانی بسیار مناسبی برای آن‌ها تدارک دیده ایم. موضوع بسیار مهم دیگر،‌ داستان کلی اپیزود اول این ریمیک می‌باشد. این اپیزود، داستانی مستقل خواهد داشت و تا انتهای وقایع میدگار را برای شما توضیح می‌دهد. تغییراتی در بازی ایجاد کردیم تا مستقل و بزرگ بودن این اپیزود را حس کنید. فراز و نشیب‌های بسیاری را در داستان مشاهده خواهید کرد. با وجود اینکه داستان تفاوت‌های چندانی نکرده، اما هنوز هم احساس تازگی را به مخاطبان قدیمی ارائه می‌دهد.

 

 

کارگردان این اثر در طی مصاحبه اظهار داشت که هیچ شخصیتی از بازی حذف نشده است. جالب است بدانید که برای طراحی بخشی از داستان ریمیک فیاینال فنتزی ۷ از انیمیشن Advent Children الهام گرفته شده است.

برخی از شخصیت‌های فرعی و پس زمینه‌های داستانی را با اقتباس از انیمیشن نجات کودکان طراحی کردیم. این انیمیشن برای ما بسیار الهام بخش بود. در حقیقت نجات کودکان برای ما تبدیل به بنچمارکی شد. بسیاری از کات سین‌ها و نحوه‌ی مبارزات را با الهام گیری از روی این انیمیشن توسعه دادیم.

 

زیمیک Final Fantasy 7 یک نوآوری خواهد بود.

Final Fantasy 7

کمپانی اسکوئر انیکس در گذشته اظهار داشت که ساخت نسخه‌ی ریمیک بسیار بسیار سخت‌تر از ساخت نسخه‌ی اصلی بوده است.

ساخت ریمیک از یک عنوان نامی می‌تواند بسیار سخت و طاقت فرسا باشد. حتی شاید بتوان گفت که از ساخت نسخه‌ی اصلی هم سخت‌تر شود. منظورم این است که شما در حال ساخت یک ریمیک هستید. قصد ندارید که فقط حس نوستالژیک را به مخاطبان ارائه دهید. باید یک بازی با استاندارد‌های صنعت بازی‌های کامپیوتری در حال حاضر بسازید.

در ساخت Final Fantasy 7 Remake باید به دو جناح توجه کنیم. اولین آن‌ها طرفداران قدیمی نسخه‌ی اورجینال هستند. ریمیک باید به گونه‌ای ساخته شود که این گروه از بازی لذت ببرند. جناح دوم کسانی هستند که تا به حال موفق به تجربه‌ی این عنوان نشده اند و عادت به بازی‌های امروزی دارند. شاید راضی نگاه داشتن این دو جناح سخت‌ترین کار در پروسه‌ی توسعه‌ی Final Fantasy 7 Remake محسوب شود.

آیا فاینال فنتزی ۷ انحصار دائمی پلی استیشن ۴ خواهد بود؟

خیر. بازی تنها به مدت یک سال در انحصار پلی استیشن ۴ خواهد بود و پس از آن برای کامپیوترهای شخصی انتشار خواهد یافت.

ریمیک Final Fantasy 7 در چند اپیزود منتشر می‌گردد؟ اپیزود دوم در چه تاریخی عرضه خواهد شد؟

کمپانی اسکوئر انیکس اعلام داشته که Final Fantasy VII Remake در طی چند قسمت عرضه می‌شود. اما متاسفانه هنوز مشخص نیست که اپیزود دوم در چه تاریخی انتشار می‌یابد. کمپانی اعلام داشته که بلافاصله پس از عرضه‌ی اپیزود اول، توسعه‌ی اپیزود دوم آغاز می‌گردد.

 

مثل همیشه می‌توانید نظرات خود را راجع به این مطلب در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید. اپیزود اول ریمیک فاینال فنتزی هم اکنون در دسترس کاربران پلی استیشن ۴ قرار دارد.

اگر از طرفداران ریمیک Final Fantasy 7 هستید، می‌توانید با دنبال کردن پروفایل بازی از آخرین اخبار، تریلر‌ها، نقد و بررسی‌ها، مقالات و ….. مربوط به آن آگاه شوید

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

اولین نفری باشید که نظر میدهد...

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Novinspot