تم تیره

سلاخی شیاطین با چاشنی خشم | نقد و بررسی Darksiders 3

بازی Darksiders 3

سازنده: Gunfire Games

ناشر: THQ Nordic

ژانر: اکشن و ماجراجویی

پلتفرم‌ها: ایکس باکس وان، پلی استیشن ۴، ویندوز

تاریخ انتشار: ۲۷ نوامبر ۲۰۱۸ – ۶ آذر ۹۷

دانلود بازی برای کامپیوتردانلود ترینر بازی

دقیق خاطرم نیست٬‌ هفت یا هشت سال پیش بود که همهمه‌ای بین تمام اطرافیانم راه افتاده بود. دوستان و آشنایان همه درباره‌ی Darksiders صحبت می‌کردند. کلوپ محل پوستری بزرگ از باری را روی شیشه‌ی خود نصب کرده بود. سرانجام پس از تهیه و تجربه‌ی بازی فهمیدم دلیل این همه ماجرا چه بود. دارک سایدرز با انتشار خود توانست موفقیت‌های زیادی بدست آورد. از آن زمان دو سال گذشت٬‌ صبح روزی که قرار بود نسخه‌ی دوم مجموعه (اواخر شهریور ماه) منتشر شود٬ به سرعت خودم را به کلوپ محل رساندم که البته بازی هنوز رایت نشده بود! چند ساعتی را جلوی مغازه پلکیدم و اولین نسخه‌‌ای که آماده شد را قاپیدم و به سمت خانه سرازیر شدم. ظهر همان روز آغاز سفر ۵۰ ساعته‌ی من به دنیای مسحور کننده‌ی Darksiders 2 بود. حال نوبت سومین نسخه‌ از این مجموعه رسیده. اما سوال اینجاست: آیا Darksiders III توانسته انتظارات را برآورده کند ؟ در ادامه با نقد و بررسی این بازی همراه نوین اسپات باشید.

ریشه‌ی سواران آخرالزمان به کجا باز می‌گردد؟

در آخرین نسخه‌ی یکی از کتب تاریخی٬ زمانی پیش‌ بینی شده که زمین در کثافت خود غرق می‌شود. آنگاه چهار مهر از هفت مهر که در دست خالق است٬ شکسته شده و چهار سواره به زمین فرستاده می‌شوند تا آخرالزمان را برپا کنند. هر کدام از آن‌ها سوار بر اسب مخصوصی هستند و نماد فتح٬ جنگ٬ قحطی و مرگ می‌باشند. وظیفه‌ی آن‌ها ایجاد آخرالزمان و از بین بردن بی عدالتیست. اولین سوار فتح (روایتی دیگر سرطان) نام دارد. او به‌همراه اسب سفیدی به سمت زمین خواهد تاخت و از تیر و کمان به عنوان سلاح خود استفاده می‌کند. بر سر خود تاج گران‌بهایی گذاشته و هدفش تسخیر است. جنگ سوار بر اسبی قرمز است و از شمشیری بزرگ و برنده‌ای برای نابود کردن استفاده می‌کند. هیکلی تنومند و صورتی هراس‌آور از ویژگی‌های اوست و هدفش خون خواهی و آشوب است.

سومین آن‌ها سوار بر اسبی سیاه رنگ است و در دستان خود میزان (ترازویی به نشانه‌ی عدالت) را نگه می‌دارد. قحطی معتقد است که آب و نان (نماد نعمت‌هایی برای ادامه‌ی زندگی) ارزشمند‌ترین دارایی‌های موجودات است و همواره باید در نگه داری آن تلاش کنند و اما نوبت به آخرین سوارکار می‌رسد. مرگ به‌همراه اسبی به شکل روح به سمت زمین می‌تازد تا موجودات زنده را به کام مرگ بکشد. در دستان او داس بلندی (نشانه‌ی قبض روح) قرار گرفته و هرچه که سر راه خود بیابد را خشک و بی روح خواهد کرد.

متنی که مطالعه کردید برگرفته از افسانه‌ای است که درباره‌ی چهار سوار آخرالزمان روایت شده و بنده به توضیح مختصری از آن اکتفا کردم. می‌توان گفت که فرنچایز Darksiders الهام گرفته از این داستان است که صد البته دستخوش تغییرات بسیاری شده.

Darksiders 3

به ترتیب از چپ به راست: مرگ (Death)٬ قحطی (Famine)٬ جنگ (War) و فتح (Conquest)

خواهری خشن٬ جاه طلب و مغرور

داستان مجموعه بازی دارک سایدرز در بستری حماسی شکل می‌گیرد و یکی از ویژگی‌های این نوع داستان‌٬ شخصیت‌های نمادین است. این بار در دارک‌ سایدرز با خواهر دو شخصیت قبلی همراه می‌شویم. Fury نماد خشم٬ غرور٬ بی حوصلگی و جاه طلبیست. او مراعات کسی را نمی‌کند٬ به کوچکترین خطرات احتمالی حمله می‌کند و در ضمن احترام کسی را نیز نگه نمی‌دارد! بازی در ارائه‌ی یک شخصیت نمادین به خوبی عمل کرده و چیزی در شخصیت پردازی او کم نمی‌گذارد. اما نکته‌ی مهم‌تر روند تکمیلی شخصیت پردازی فیوری در طول بازی است که با پیشرفت در بازی شاهد آن خواهیم بود. اتفاقات مختلفی که در بازی برای Fury رخ می‌دهد که او را شکل داده و از تک بعدی بودن خارج می‌کند. این امر به زیبایی هرچه تمام‌تر در روند داستانی رخ داده و به مرور به اوج خود می‌رسد. هرچند که در برخی اوقات٬ شاهد کم کاری نویسندگان و داستان پردازان در زمینه‌ی دیالوگ نویسی باشیم اما این مشکل آن‌قدر بزرگ نیست که به چشم بازی‌کننده بیاید و او را آزار دهد.

هرچه بازی در پرداخت شخصیت اول خود قدرتمند ظاهر شده٬ شخصیت‌های مکمل تعریف چندانی ندارند. بستر داستانی عنوان دارک سایدرز پتانسیل بالایی برای خلق شخصیت‌های مکمل قدرتمند و به یاد ماندنی دارد که متاسفانه شاهد هدر رفتن این مسئله در بازی هستیم. داستان Darksiders 3 زمانی شروع می‌شود که ۷ گناه مرگبار در سر تا‌سر جهان هستی آزاد می‌شوند و هریک از آن‌ها قلمرویی برای خود تشکیل می‌دهد. اعضای charred council که اتفاقات پیش آمده را از چشم War می‌بینند٬ Fury را فراخوانده تا ترتیب گناهان را بدهد. از آن طرف فیوری که دلش برای یک کشت کشتار عظیم لک زده٬ مشتاقانه به نزد این شورای خیانت کار می‌رود و به عنوان پاداش این ماموریت٬ درخواست برعهده گرفتن رهبری گروه را طلب می‌کند. با قبول این پیشنهاد از طرف شورا٬ فیوری به سمت زمین روانه می‌شود.

در ساعات اولیه بازی٬ سازندگان قالب شخصیت فیوری را برای مخاطبین به نمایش می‌گذارند و این روند با پروبال داده شدن توسط اتفاقات٬ به اوج خود خواهد رسید. می‌توان گفت که فرنچایز Darksiders از داستان خوب و غنی بهرمند است و در این نسخه نیز شاهد افت و خیز‌های جالبی هستیم که باعث می‌شوند بازی‌کننده مشتاقانه‌تر به پیشروی در بازی ادامه دهد. اما نکته‌ای که باقی می‌ماند وجود چندین ایهام درباره‌ی شخصیت‌ها و گره‌های داستانی است که به شخصه انتظار یک نتیجه گیری خوب و کامل در نسخه‌ی بعدی بازی خواهم داشت.

Darksiders 3

با هر بار عصبانی شدن فیوری شما نیز عصبانی می‌شوید و عزمتان برای تکه تکه کردن دشمن مقابل٬ جزم می‌شود. داستان بهانه‌های خوبی برای عصبانی شدن به شما خواهد داد! (اختصاصی نوین اسپات)

ارواح تاریک یا پیروان تاریکی ؟

پس از تجربه‌ی Darksiders 3 و پیش‌روی در آن٬ بی شک متوجه شباهت‌های بعضی از المان‌های بازی با مجموعه بازی‌های Dark Souls خواهید شد. اول از همه بازی نسبت به نسخه‌های قبلی خود از روند چالش برانگیز‌تری برخوردار است. از این به بعد باید برای تک تک حرکات‌تان برنامه ریزی کنید٬ مراقب دشمنانی که شما را احاطه می‌کنند باشید و دقت زیادی صرف جاخالی دادن و کانتر اتک (حملات قدرتمندی که پس از جاخالی دادن به موقع٬ قادر به انجام آن هستید) زدن٬ بکنید. البته جای نگرانی نیست زیرا این بخش به قدری دقیق طراحی شده که پس از ۳۰ دقیقه سرو کله زدن با آن٬ فوت و فن مبارزه دستتان می‌آید و با حرفه‌ای‌تر شدن در این موضوع گاهاً عکس العمل‌هایی نشان خواهید داد که شما را به وجد آورده و تشویق برای ادامه‌ی مبارزه می‌کند. با شکست خوردن در مبارزات روح هایی (واحد پول بازی) که جمع آوری کرده اید را از دست خواهید داد و برای بدست آوردن دوباره‌ی آن‌ها می‌بایست به محلی که در آنجا کشته شده اید٬ باز گردید.

یکی از بزرگترین نقاط قوت بازی سیستم مبارزات آن است. این سیستم تشکیل شده از سلاح‌های جانبی مختلف٬ جاخالی دادن و کانتر اتک٬ ضربات زنجیره‌ای ترکیبی و متفاوت می‌باشد. اما سوالی که پیش می‌آید جای گیری این عناصر برای خلق یک سیستم مبارزه‌ی لذت بخش است. در طول بازی با شکست دادن برخی از گناهان٬ سلاح‌های ثانویه (Scondary) دریافت خواهید کرد. در مجموع ۴ سلاح با طراحی و کاربردی مطلوب به مخاطب ارائه می‌شود که می‌توانید در طی مبارزات٬ ضربات آن‌ها را با سلاح اصلی خود مخلوط کرده و گردن دشمنان خود را با چند ضرب‌های متنوع از زیر تیغ بگذرانید. به لطف لرزش خفیف دوربین٬ صداگذاری مطلوب و انیمیشن‌های مناسب٬ تمام ضرباتی که به بهشتیان و جهنمیان نثار می‌کنید را حس خواهید کرد. به طور کلی سیستم مبارزات وابسته به سرعت عکس‌ العمل٬ خلاقیت و زمان بندی مناسب بازی کننده می‌باشد و توانایی راضی نگه داشتن طرفداران این مجموعه و سبک hack and slash را خواهد داشت.

Darksiders 3

از لحاظ فیزیکی٬ gluttony از تمام گناهان مرگبار درشت‌تر است. از جستجو در محیط و پیدا کردن Chosen ones غافل نشوید (اختصاصی نوین اسپات)

هر کدام از سلاح‌های شما دارای قابلیت ویژه‌ای است که با پر شدن نوار Wrath شما قابل استفاده می‌شود و می‌توانید در موقعیت‌های حساس از آن‌ها استفاده کرده تا آسیب نسبتاً بیشتری به دشمنان خود برسانید. طراحی برخی ریزه کاری‌ها‌ی مبارزات نیز برای موفقیت و شکست دادن دشمنان٬ قابل توجه است. برای مثال دسته‌ای از دشمنان در فاصله‌ی دورتری از شما قرار می‌گیرند و اقدام به پرتاپ چاقو یا تیر‌های مختلف می‌کنند. در هنگام حمله‌ی این دسته از دشمنان صدای خفیفی با فرکانس هشیار کننده از بازی پخش می‌شود و به بازی کننده این امکان را می‌دهد که بدون مشاهده کردن مسیر تیر٬ بتواند با جاخالی دادن از گزند آن در امان مانده و به حملات خود ادامه دهد. البته ناگفته نماند که در برخی شرایط دوربین بازی مراعات بازی‌کننده را نکرده و ممکن است سبب مرگ‌های متعددی شود. همچنین با گشت و گذار در بازی می‌توانید Artifact های مختلفی پیدا کرده و بر روی سلاح خود نصب کنید. آرتیفکت‌ها آیتم‌هایی هستند که به سلاح‌های شما قدرت‌های مختلفی می‌دهند و با انتخاب هرکدام از آن‌ها می‌توانید استراتژی ویژه‌ای برای نوع مبارزه‌ی خود تعیین کنید. مشکلی که اینجا خود را نشان می‌دهد تنوع نسبتاً کم این آیتم‌هاست.

یکی از بزرگ‌ترین انتظاراتی که قبل از انتشار Darksiders3 از آن داشتم٬ طراحی مرحله‌ی پیچیده و محیط‌های متنوع و مختلف برای گشت و گذار بود. می‌توان گفت که بازی در این زمینه موفق عمل کرده. محیط‌های بازی پر از مکان‌های مخفی برای کاوش و گشت و گذار است و با پیدا کردن آن‌ها جوایز ارزشمندی نصیب بازی‌کننده می‌شود. گاهی این این راه‌های مخفی به مینی باس و باس‌های فرعی (Chosen ones) ختم می‌شود و گاهی با حل کردن معما به شما اجازه‌ی عبور می‌دهند. راستی حرف از معما شد٬ کاش سازندگان بازی زمان بیشتری را صرف طراحی معما‌ها می‌کردند. شاید در کل پنج یا شش معمای مناسب در بازی یافت شود که آن هم به لطف دهان گشاد Watcher ( شخصیتی که برای نظارت بر اعمال فیوری از طرف شورا همراه او می‌شود) تا حدی برای بازی‌کننده آشکار و حل می‌شود. یعنی درست همان زمانی که به فکر فرو رفته اید و در حال سروکله زدن با محیط و سکو‌ها هستید٬ Watcher عزیز کلید حل معما را به عنوان پیشنهاد به شما عرضه می‌کند.

البته بسیاری از گیمر‌ها امروزه حوصله‌ی سروکله زدن با معما و المان‌های کند کننده‌ی روند بازی را ندارند و متاسفانه شاهد نابودی این المان از عناوین جدید هستیم. با دریافت هر سلاح پلتفرمینگ بازی گسترش می‌یابد و قسمت‌های جدیدی از محیط در دسترس بازی‌کنندگان قرار می‌گیرد. پلتفرمینگ نقش بسیار پررنگی در ساختار گیم‌پلی بازی را ایفا می‌کند. فیوری با کمک شلاق خود از اتصالات مختلف آویزان شده و موانع را رد می‌کند. در نهایت اگر بخواهیم جمع بندی کلی از گیم‌پلی Darksiders III داشته باشیم٬ بازی در ارائه‌ی گیم‌پلی پر محتوا٬ چالش برانگیز و استاندارد موفق بوده. فقط ای کاش تعداد سکانس‌های معمایی بیشتر می‌بود.

Darksiders 3

به لطف سازندگان زیرنویس فارسی نیز به بازی اضافه شده. فقط ممکن است گاهی خواندن آن شما را به خنده وادار کند و ترجیح دهید تا همان زیر نویس انگلیسی را استفاده کنید. (اختصاصی نوین اسپات)

زمین پس از آخرالزمان

زمانی که گرافیک هنری و چشم نواز Darksiders 3 را با لوکیشن‌های متنوع بازی مخلوط کنیم٬ شاهد یک اثر هنری چشم نواز خواهیم بود. در طول این سفر به محیط‌های مختلفی سر خواهید زد و هر لوکیشن از طراحی منحصر به فردی برخوردار است. تنوع محیطی بازی٬ بازه‌ی بزرگی است که شامل درباچه‌های سمی٬ شهر زیرآب٬ صحرا‌های بی آب و علف و…. ممکن است گاهی دقایقی را صرف تماشا‌ی محیط‌ها و لذت بردن از اتمسفر بازی کنید. اما تاثیرگذاری اتمسفر بازی تنها به سبب طراحی محیط نیست٬ قسمت دیگری که باعث می‌شود فضا سازی بازی تاثیر گذار باشد٬‌ موسیقی متن آن است. به جرات می‌توان گفت که موسیقی Darksiders III کاملا بی نقص و به شدت گوش نواز است. از موسیقی پخش شده در منوی بازی تا هنگام مبارزه با باس فایت‌ها٬ همه و همه دست به دست هم می‌دهند تا تجربه‌ای ملموس‌تر را به مخاطب ارائه دهند. خلاصه سرتان را درد نیاورم توصیف موسیقی متن یک عنوان کار درستی نیست٬ موسیقی (مانند هر هنر دیگر) به گونه‌ای خلق می‌شود که متناسب با طرز فکر مخاطب٬ فضا سازی ویژه‌ای برای وی انجام دهد و توصیف آن از زبان فرد دیگر ممکن است به تجربه‌ی خالص اثر آسیب برساند.

Darksiders 3

طراحی محیط‌ها خیره کننده است. در این قسمت شما به زیر آب سفر می‌کنید و باید با عروس دریایی‌هایی کشنده دست و پنجه نرم کنید (اختصاصی نوین اسپات)

کمبود بودجه٬ به روایت بازی

با وجود عناوین خوبی که شرکت THQ منتشر کرده٬ این شرکت در سال‌های گذشته طعم ورشکستگی را چشید. پس از این ورشکستگی٬ Nordic Games توانست IP دارک سایدرز را خریداری کند و استدیوی گانفایر گیمز (که اکثراً تشکیل شده از اعضای سابق ویرجیل گیمز هستند) وظیفه‌ی ساخت نسخه‌ی سوم این فرنچایز را بر عهده گرفت. متاسفانه شاهد عملکرد بسیار ضعیف توسعه دهندگان در زمینه‌ی بهینه سازی عنوان هستیم که ممکن است تجربه‌ی بازی را برای خیلی از مخاطبین تحت الشعاع قرار دهد و کماکان به اذیت کردن بازی‌کننده بپردازد. بازی دچار افت فریم‌های محسوسیست. گاهی اوقات ممکن است با باگ‌هایی موجه شوید که برای خلاصی از شر آن‌ها باید تن به مرگ داده و دوباره از چک‌پوینت قبلی شروع به پیشروی کنید. دیر لود شدن تکسچر بعضی از کاراکتر‌ها و محیط‌های بازی نیز جزو این دسته از مشکلات محسوب می‌شوند. مشکل کمبود بوجه گریبان گیر بسیاری از شرکت‌های نوپا و نسبتاً قفیر می‌باشد و همان‌طور که می‌دانید بهینه سازی و رفع مشکلات فنی مباحثی هستند که از لحاظ مالی برای سازندگان سنگین می‌باشند و هزینه‌ی زیادی را به خود اختصاص می‌دهند. البته موارد ذکر شده دلایل موجه‌ای برای چشم پوشی از ایرادات فنی بازی (از دیدگاه نقد و بررسی) نیست و مطمئناً تجربه‌ی Darksiders 3 بدون این مشکلات لذت بخش‌تر بود.

Darksiders 3

آخرالزمان به روایت تصویر (اختصاصی نوین اسپات)

سخنی با طرفداران مجموعه‌ی Darksiders

سازنده‌ی بازی مورد علاقه‌ی شما برای سود بیشتر دست به نابود کردن فرنچایز نزد. این روند نابود سازی در بسیاری از عناوین بازی‌های کامپیوتری دیده می‌شود٬ به عنوان مثال بلایی که بر سر Resident Evil یا Dead Space آمد. این روز‌ها٬ برای سازندگان عزیز له کردن نظر و سلیقه‌ی طرفداران قدیمی (همان‌هایی که باعث شدند آی پی‌های مختلف شرکت‌ها به موفقیت دست یابند) و تغییر ماهیت یک عنوان به قصد سود بیشتر٬ کاری ندارد. کافیست عنوانی را گیر بیاورند که طرفداران زیادی دارد٬ اصلاً به این که فرنچایز از لحاظ داستانی اشباع شده و کششی ندارد٬ اهمیت نخواهند داد. خیلی شیک و رسمی محتوای بازی را تغییر می‌دهند و معمولا آن را به یک عنوان صرفا اکشن تبدیل می‌کنند و با تبلیغ‌های دروغین و دهان پر کن شروع به فروختن عناوینی می‌کنند که اکثرِ هزینه و خلاقیت٬ صرف تبلیغات آن شده تا ساخت خود بازی. در این میان هنوز هم استدیو‌هایی هستند که به جای درجا زدن٬ در تکاپوی معرفی فرنچایز‌های جدید هستند و سعی و تلاش در ارائه‌ی محتوا و گیم‌پلی ارزشمند به مخاطب را دارند. گانفایر گیمز با عرضه‌ی Darksiders 3 نشان داد که تا چه حد به طرفداران خود و سلیقه‌شان نسبت به بازی٬ اهمیت می‌دهد.

منتقدین رو به زوال

زمانی که نمرات بازی منتشر شد پشت مانیتور خشک شدم. شروع به خواندن نقد‌ها کردم و شک به دلم افتاد که نکند Darksiders 3 نتوانسته از پس بار سنگین انتظارات برآید. پس از کامل کردن بازی تنها چیزی که به ذهنم می‌رسید افسوس خوردن بود. چرا باید با عنوانی که توانسته به ریشه‌های خود وفادار بماند و هم‌زمان گیم‌پلی متفاوتی نسبت به نسخه‌های پیشین خود ارا‌ئه دهد این‌طور برخورد شود؟ چون بازی مشکلات فنی دارد یا این‌که منتقد هنوز متوجه نشده هر عنوانی باید در بستر خود و صرف نظر از سلیقه‌ی شخصی نقد و بررسی شود؟ یا شاید آن‌قدر بی حوصله بوده که حتی زمان برای یادگیری مکانیک‌های بازی نذاشته…. آیا تعریف مکانیک پیشرفته٬ خلاصه در کمتر کردن میزان چالش برای مخاطب است؟ فقط باید افسوس خورد….

Darksiders 3

خفت شدن Vulgrim (فروشنده‌ی معروف سری Darksiders) توسط Fury در اولین برخورد (اختصاصی نوین اسپات)

جمع بندی؛ عنوانی دست کم گرفته شده

Darksiders 3 توانسه با شایستگی تمام در مسیر اجداد خود قدم بردارد و با حفظ سبک و سیاق خود٬ گیم‌پلی منحصر به فردی را در این مجموعه ارائه دهد. بی صبرانه منتظر انتشار نسخه چهارم و پایانی درخور به داستان این مجموعه هستم. فقط امیدوارم سازندگان این بازی تصمیم به سودجویی از آن نگیرند و پس از اتمام داستان بازی از ساخت نسخه‌های اضافی٬ خود داری کنند.

8.6

نقاط قوت

  • شخصیت پردازی نمادین Fury
  • سیستم مبارزات چالش برانگیز و متفاوت
  • طراحی محیط خیره کننده
  • موسیقی متن گوش نواز
  • طراحی مرحله‌ی استاندارد
  • روایت زیبای داستان و پایان بندی قابل قبول

نقاط ضعف

  • مشکلات فنی و باگ‌های گاهاً آزار دهنده
  • کم شدن تعداد معما‌ها و آسان شدن روند آن‌ها
  • مشکلات دوربین در برخی شرایط که به روند گیم‌پلی آسیب می‌رساند
9 گیم‌پلی
8.8 طراحی
8.5 روند داستانی و شخصیت‌ها
9.2 صدا گذاری
7.3 دیدگاه فنی و بهینه سازی
6 دیدگاه
  1. feridante
    آذر ۱۵, ۱۳۹۷ در ۴:۲۷ ب.ظ پاسخ

    سلام با تشکر از نقد خوبتون خیلی عالی بود
    واقعا این بازی رو حقشو خوردنو نباید انقدر میکوبیدنش
    و همه ایراد های الکی که اصلا تو بازی مشاهده نشده بود میگرفتن
    و عوضش بازی های جاست کاز ۴ و اودیسه رو که اون همه مشکلات فنی هم دارند و خیلی تکراری هستند و مخصوصا اودیسه که هیچ فرقی با اوریجینز نداره رو می برن بالا و میگن قشنگه و فلان…
    کلا برا آینده صنعت گیم ناامیدم بد سمتی رو پیش گرفته مخصوصا با این بازی های بی محتوا و داستان و که فقط شدن بکش برو بجلو یا بکش بکش خالی که هرروزم تعدادشون بیشتر میشه و همشون هم مثل همن

    1. mammad
      آذر ۱۵, ۱۳۹۷ در ۷:۱۰ ب.ظ پاسخ

      تشکر بابت زمانی که گذاشتین و خوندین
      بله متاسفانه روندیه که در پیش گرفته شده و کاری از دست ما نمیاد

  2. ahmadreza
    آذر ۱۸, ۱۳۹۷ در ۱:۴۳ ب.ظ پاسخ

    نقد بسیار منصفانه و زیبایی بود با تشکر از نویسنده متن

    1. mammad
      آذر ۱۸, ۱۳۹۷ در ۳:۲۷ ب.ظ پاسخ

      همچنین تشکر از شما برای این‌که دیدگاهتونو با ما به اشتراک گذاشتید

  3. MhDi
    آذر ۲۲, ۱۳۹۷ در ۹:۵۹ ب.ظ پاسخ

    very good❤👌

  4. عباس
    آذر ۲۳, ۱۳۹۷ در ۹:۰۷ ب.ظ پاسخ

    دیروز تموم کردم بازی رو،منتظر چهارمی هستم😊

ارسال دیدگاه