دنبال کردن افزودن به علاقه مندی
85
PC
(Metacritic)
81
PS4
(Metacritic)
84
XONE
(Metacritic)
خانه » Control با واقعیت مجازی سازگاری نخواهد داشت

Control با واقعیت مجازی سازگاری نخواهد داشت

Control

استودیوی توسعه دهنده‌ی عنوان مورد انتظار Control یعنی رمدی، جدیداً اعلام کرده است که محیط‌های عجیب و غریب این عنوان مناسب پیاده سازی در بستر واقعیت مجازی نیستند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در ادامه‌ی مطلب با سایت نوین اسپات همراه باشید.

با توجه به تمام چیزهایی که تا کنون از عنوان پیش روی استودیوی رمدی یعنی Control دیده‌ایم، یکی از جنبه‌هایی که این عنوان را از سایر عناوین متمایز می‌کند و به آن جلوه‌ای خاص می‌بخشد، تصویر پردازی فوق‌العاده و طراحی هنری حرفه‌ای آن است. ترکیب این دو مورد با یکدیگر باعث شده است یک تجربه‌ی بصری خیال گونه و عجیب و غریب به وجود بیاید که صد البته جذاب و دیدنی است. با توجه به این موضوع، ممکن است پیش از این نیز به ذهنتان خطور کرده باشد که این جلوه‌های بصری فوق‌العاده و چشم نواز در بستر واقعیت مجازی چگونه خواهند شد. مطمئناً تصور می‌کردید که واقعیت مجازی باعث بهبود حس واقعی بودن محیط‌های بازی می‌شود و به بازیکن این گونه القا می‌کند که هم اکنون واقعاً وارد جهانِ بازی شده است. اما بر اساس گفته‌های تازه‌ی رمدی، این موضوع درباره‌ی بازی Control صادق نیست.

بنا بر گفته‌های تیم توسعه دهنده، علت اصلی این که این بازی به خوبی با واقعیت مجازی سازگاری پیدا نمی‌کند، همین جلوه‌های بصری و طراحی هنری عجیب و غریب آن است. اخیراً سایت گیمینگ بولت با دو تن از کارکنان استودیوی رمدی مصاحبه کرده است. این دو نفر Mikael Kasurinen، کارگردان بازی، و Brooke Maggs، طراح روایت داستان بازی، هستند. در این مصاحبه سؤالی درباره‌ی واقعیت مجازی مطرح شد و از این افراد پرسیدند که آیا با توجه به جنبه‌ی بصری قدرتمند بازی، تیم توسعه دهنده تا کنون قابلیت پشتیبانی از واقعیت مجازی را بررسی کرده است یا خیر؟ بنا بر گفته‌های توسعه دهندگان، دقیقاً به علت همین جنبه‌ی قدرتمند است که این بازی به خوبی با واقعیت مجازی سازگار نخواهد شد. آن‌ها گفتند:

نه، در اصل این طور نیست. سرعت گیمپلی این بازی بسیار بالاست و بر پایه‌ی حرکات فیزیکی شخصیت است. فکر می‌کنم تجربه‌ی این عنوان بر روی واقعیت مجازی بسیار تهوع آور باشد. البته سؤالتان جالب بود. باعث شد با خودم فکر کنم که آیا باید چنین کاری را انجام دهیم یا خیر؟

واقعیت مجازی به خودی خود ممکن است گاهی اوقات باعث ایجاد حالت تهوع در فرد شود. به همین دلیل منطقی به نظر می‌رسد استودیوی توسعه دهنده احساس کند که در عنوانی مانند Control که در آن بازیکن دائماً ما بین محیط‌های عجیب و غریب جابجا می‌شود، استفاده از واقعیت مجازی ایده‌ی خوبی نیست. البته اگر تیم سازنده تصمیم می‌گرفت که این حوزه را امتحان کند هم بد نمی‌شد.

در این مصاحبه توسعه دهندگان درباره‌ی برخی موضوعات دیگر مانند تفاوت‌های بازی Quantum Break با جدیدترین عنوان این استودیو از لحاظ داستان و گیمپلی، مدت زمان لازم برای به پایان رساندن بازی و همچنین بهبودهایی که در کنسول‌های نسل بعدی با استفاده از هادر SSD ایجاد می‌شود، صحبت کردند.

بازی Control در تاریخ 27 آگوست 2019 مصادف با 5 شهریور 98 بر روی پلتفرم‌های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و پی سی منتشر خواهد شد. چندی پیش یک نمایش گیمپلی 30 دقیقه‌ای از بازی منتشر شد که برای مشاهده‌ی آن می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر از بازی Control به پروفایل آن مراجعه کنید

رای بدهید!

0 0

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز مشخص شده اند *

شما می توانید از این ها استفاده کنید HTMLبرچسب ها و ویژگی ها: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>