بازی Chasm برای پلی استیشن ۴ عرضه شد
بازی Chasm برای پلی استیشن ۴ عرضه شد بازی Chasm برای پلی استیشن ۴ عرضه شد

بازی Chasm برای پلی استیشن ۴ عرضه شد

بازی Chasm عنوانی سکوبازی، پیکسلی و Metroidvania (سبک بازی الهام گرفته شده از متروید و کسلوانیا) است که با ذوق و سلیقه‌ی فراوان طراحی شده است.

این بازی از مکانیک‌های بازی‌های قدیمی دوبعدی به علاوه‌ی برخی از عناصر نقش آفرینی غنی، بهره می‌برد. ظهور و پیشرفت بازی‌های مستقل همیشه برای طرفداران لذت بخش بوده است. بازی Chasm مدتی است که در میان بازی بازان شناخته شده است اما ممکن است پاییز امسال به علت حجم عظیم انتشار بازی‌ها، باعث شود عناوین کوچک‌تر و مستقل نادیده گرفته شوند.

James Petruzzi از استودیوی Bit Kid Inc، کارگردان بازی Chasm، در وبلاگ پلی‌استیشن درباره‌ی چالش‌های پشت سر گذاشته شده برای کار بر روی این پروژه‌ی جاه طلبانه، توضیحاتی ارائه داد. او همچنین درباره‌ی درس‌هایی که توسعه دهندگان در روند توسعه این بازی آموختند مقداری صحبت کرد:

از جاهای کوچک شروع کنید و چیزی را به پایان برسانید. خلق کردن ایده‌های کوچک بسیار ساده است. آن‌ها را بر روی صفحه‌ی نمایش پیاده سازی کنید و بعد از آن سراغ چیز بعدی بروید. قسمت سخت کار به پایان رساندن آن است. اینکه بدانید چه موقع دست از کار بکشید و از کار خود راضی شوید کار سختی است. باید بدانید چگونه هدف نهایی خود را انتخاب کنید و وقتی به آن رسیدید متوجه شوید. انجام این کار با قسمتی کوچک و تعریف شده از بازی بسیار ساده‌تر از این است که بخواهید برای یک بازی با جهانی گسترده و دشمنان و سلاح‌های زیاد، این کار را بکنید.

یک شبکه‌ی پشتیبان داشته باشید. گفتن این حرف از انجام آن بسیار ساده‌تر است. اگر بگویم که بدون پشتیبانی Trang نمی‌توانستم این کار را انجام دهم ممکن است کمی کلیشه‌ای به نظر برسد اما حقیقت دارد. اگر قرار بود بین بازی Chasm و او یکی را انتخاب کنم صد درصد او را انتخاب می‌کردم. او هیچ‌وقت من را در این دو راهی قرار نداد. او در غرفه‌ی PAX در کنار من کار می‌کرد، در کارهای حسابداری مرا یاری کرد و هیچ‌وقت درباره‌ی این موضوع که چرا با هم به تعطیلات یا خوش گذارانی نمی‌رویم، شکایت نکرد.

با دوستانتان کار کنید. اکثر مردم در این موضع با من مخالفت می‌کنند اما به جز Trang یک چیز دیگر هم بود که باعث می‌شدم عقل خود را از دست ندهم و آن گذراندن ساعت‌های زیاد با کسانی بود که از مصاحبت با آنان لذت می‌بردم. ما خیلی دور از هم زندگی می‌کنیم (بنده ساکن Maryland هستم، تیم در Atlanta سکونت دارد و جیمی هم در نزدیکی Pittsburgh زندگی می‌کند) ولی ما هر روز در اسکایپ با یکدیگر صحبت می‌کنیم. هشتاد درصد حرف‌هایمان درباره‌ی کار است و ۲۰ درصدشان برای خنده و شوخی.

اطلاعات دیگری از بازی Chasm در نمایشگاه PSX 2018 منتشر شد که می‌توانید در زیر آن‌ها را مشاهده کنید.

یک بازی با حس و حال قدیمی اگر موسیقی متن دیوانه کننده‌ای نداشته باشد به چه دردی می‌خورد؟ James Stevulak عهده دار بخش صدای بازی Chasm است. او در گذشته سابقه‌ی همکاری با توسعه دهنده‌ی این عنوان را دربازی‌های ۴۸ Chambers و Take Arms داشته است. آن زمان این استودیو Discord Games نام داشت. موسیقی این عنوان شما را به یاد بازی‌های نقش آفرینی کلاسیک دوران پلتفرم‌های PS1/SNES خواهد انداخت. در آن دوران بازی‌ها برای به‌کارگیری ترکیب کننده‌های صدای پیشرفته‌تر که در کنسول‌های آن زمان وجود داشت، پا فراتر از chiptune ها گذاشته بودند.

همان‌طور که ماه گذشته اعلام شد، بازی Chasm در تاریخ ۳۱ ژوئیه ۲۰۱۸ برای پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ویتا در دسترس قرار گرفت. تیزر معرفی این عنوان را میتوانید در اینجا مشاهده کنید.

آیا شما این بازی را تهیه خواهید کرد؟ آیا از سکو بازی‌های رترو لذت می‌برید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

برای مشاهده لینک های دانلود لطفا تایید کنید.

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

اولین نفری باشید که نظر میدهد...

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Novinspot
`