تم تیره

۱۶۱ نکته درباره بازی Anthem – بخش اول

عنوان جدید علمی تخیلی و فانتزی در دست ساخت توسط استودیوی بازی سازی BioWare یعنی بازی Anthem بزرگ‌ترین عنوانی بود که از دل همایش E3 امسال خارج می‌شود. حال که بیشتر و بیشتر از پیش درباره بازی Anthem و لباس‌های فضایی خاصش که با نام Javelin پس از بازنشر بازی در کنفرانس خبری EA معرفی شد، می‌دانیم، همچنان سوال‌های فراوانی در این میان وجود دارند که باید به آن‌ها پاسخ داده شود. خوشبختانه، مارک دارا (Mark Darrah) مدیر اجرایی تیم توسعه دهنده بازی Anthem و سری Dragon Age که در مجموع فرد بسیار مهمی برای این پروژه می‌باشد، پاسخ‌های بسیار مفید و کاربردی‌ای در رابطه با سوالات موجود حول محور بازی Anthem را در صفحه شخصی‌اش در توئیتر به اشتراک گذاشت. وی حدود یک هفته به این کار مشغول بود و تقریباً به تمامی سوالات موجود در رابطه با بازی Anthem پرداخت. وی از جواب به هیچ سوالی خودداری نکرده و بسیاری از معماهای مردم در رابطه با این بازی مورد انتظار را به گونه‌ای حل و فصل کرد. برخی سوال‌ها حتی چندین بار پاسخ داده شده‌اند و بدین معنا هستند که تمامی آن‌ها صحت داشته و از درون خود استودیوی BioWare خارج می‌شود. به همین منظور در این مقاله نگاهی می‌اندازیم به مهم‌ترین نکاتی که در این جریان از بازی Anthem به دست آمده‌اند تا شما نیازی نداشته باشید که ساعت‌ها در توئیتر گشته و خود را خسته کنید. پیش از هر چیزی این نکته را در نظر داشته باشید که بسیاری از موارد درون این لیست به احتمال زیاد تغییرات فراوانی را در زمان انتشار بازی به خود خواهند دید؛ که البته ما سخنان مارک را بنا به صحیح بودن تعداد زیادی از آن‌ها می‌بینیم و انتظار عرضه شدن این عنوان بزرگ در تاریخ ۲۲ فوریه سال ۲۰۱۹ را می‌کشیم. در ادامه با مقاله ۱۶۱ نکته درباره بازی Anthem؛ بخش اول با سایت نوین اسپات همراه باشید.

داستان بازی Anthem

۱) نام Anthem (به معنای سرود) از واژه Anthem of Creation (سرود خلقت) می‌آید که بخش مهمی از روایت داستان بازی را شامل می‌شود. [منبع]

۲) بسیاری از عواقب و تغییرات در بازی نتیجه از انتخابات شما خواهند بود و پیشرفت در داستان بازی Anthem در Fort Tarsis جریان خواهد داشت، به منظور حفظ یک جهان سازگار برای همه بازیکنان صرف نظر از جایی که آنها در داستان بازی هستند. [منبع]

۳) شما نمی‌توانید از Fort Tarsis خارج شوید مگر اینکه یکی از لباس‌های Javelin را پوشیده باشید. [منبع]

۴) بازی اصلی دارای یک پایان بندی و نتیجه گیری خواهد بود، ولی بازی پس از آن همچنان ادامه خواهد داشت. [منبع]

۵) شخصیت اصلی شما دارای یک پیش زمینه داستانی است که BioWare در آینده بیشتر درباره آن توضیح خواهد داد. [منبع]

۶) داستان اصلی بازی Anthem به طور قطع از شخصیت‌های مهم غیر قابل بازی (NPC) بهره می‌برد که شما در طول بازی و فرای آن با آن‌ها ارتباط برقرار خواهید کرد. [منبع]

۷) روابط در بازی Anthem حول محور همکاری و رفاقت میان قهرمانان می‌گذرد و خبری از روابط عاشقانه نمی‌باشد. [منبع]

۸) امکان رخ دادن روابط عاشقانه در بازی پس از انتشار وجود دارد. دلیل نبود روابط عاشقانه در Anthem پیش از اینکه یک محدودیت تکنیکی باشد، یک انتخاب در طراحی توسط بازی سازان بود. [منبع]

۹) ماموریت‌های داستانی در بازی را می‌توان بین یک تا چهار نفره تجربه کرد؛ این موضوع بدین معنی است که می‌توانید بازی Anthem به صورت تک نفره نیز تجربه کنید. [منبع]

۱۰) قلعه‌ها (مکان‌هایی سیاه چال شکل در بازی Anthem) قرار نیست به صورت تک نفره در دسترس باشند، ولی اگر تصمیم به تمام کردن بازی به صورت انفرادی را دارید، نیازی به انجام آن‌ها نمی‌باشد. [منبع]

۱۱) برای روشن شدن این موضوع، باید بدانید که قلعه‌ها نه تنها سخت هستند، بلکه نیازمند حتماً چهار بازیکن می‌باشند که داخلشان شوند. خوشبختانه سیستم یافتن بازیکن در بازی وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید و یا بازیکنان آشنا را دعوت کنید تا به شما بپیوندند. [منبع]

۱۲) یک نوع سیستم امتیازگیری در رقابت‌های دوستانه درون قلعه‌ها وجود خواهد داشت (و یا فراتر از آن). [منبع]

۱۳) هیچگونه بخش داستانی و مربوط به بازی اصلی قرار نیست پشت دیوار آیتم‌های پولی و موارد قابل دانلود قفل باشد. [منبع]

۱۴) دشمن اصلی شما در داستان بازی، Dominion خواهد بود. یک جامعه انسانی که هدفش کنترل سایر مردم می‌باشد. Dominionها معتقدند که می‌توانند ابزار مختلف را کار گرفته و از آن‌ها به نفع اهداف خود استفاده کنند. Dominionها یک دشمن باستانی هستند که گذشته تاریک و پر رمز و رازی دارند. [منبع]

۱۵) Dominionها لباس‌های Javelin مخصوص به خودشان را دارند.

۱۶) شما در میان پرده‌های داستانی بازی خود، فرد اصلی می‌باشید و تنها از شما رونمایی می‌شود، حتی اگر به همراه گروه و یا جمعی باشید. [منبع]

۱۷) میان پرده‌های بازی دارای جزئیات دقیق هستند و بازیکنان تیم شما قرار نیست در جریان آن‌ها به صورت مسخره‌ای در یک گوشه از میان پرده ایستاده باشند. [منبع]

۱۸) با این شرایط، همه بازیکنان یک نوع میان پرده را زمانی که آن‌ها آغاز می‌شوند به یک میزان زمان مشخص مشاهده می‌کنند. نیازی نیست منتظر یک فرد بنشینید که به تماشای میان پرده خود بپردازد. [منبع]

۱۹) در طی ماموریت‌ها، اعمال شما ممکن از برعکس گزینه‌های مکالمه‌ای، تاثیراتی اندک بر دنیای بازی بگذارند؛ با این حال زمانی که در پایگاه خود حضور دارید، گزینه‌های مکالمه‌ای که انتخاب می‌کنید، ممکن است تاثیرات بسیار بزرگی را بر جریان بازی وارد کنند. [منبع]

۲۰) شما قادر خواهید بود تا ماموریت‌ها را پس از اینکه به پایان رساندیدشان، باری دیگر تجربه کنید. [منبع]

۲۱) سیاره‌ای که بازی بر روی آن جریان دارد، دارای یک نام می‌باشد، با این حال BioWare فعلا علاقه‌ای به، به اشتراک گذاشتن آن ندارد. [منبع]

۲۲) نوعی آیتم‌هایی که دارای گذشته داستانی می‌باشند، در درون محیط بازی وجود دارند تا بتوانید آن‌ها را پیدا کنید. [منبع]

۲۳) همچنین مکانی برای این آیتم‌های جمع شده وجود خواهد داشت تا مرتب شوند. [منبع]

۲۴) امکان آسیب رسانی به یاران در حال حاضر وجود ندارد. [منبع]

Anthem

قابلیت‌ها و مکانیک‌های بازی Anthem

۲۵) در هنگام عرضه بازی، هیچگونه قابلیت نبرد تک به تکی میان بازیکنان وجود نخواهد داشت. [منبع]

۲۶) در ادامه صحبت‌ها در رابطه با بخش PvP استودیوی BioWare هنوز قصدی ندارد که در زمان عرضه از این قابلیت در بازی استفاده کند، ولی ممکن است در آینده نگاهی به آن بیاندازد. [منبع] و [منبع ۲]

۲۷) نبود بخش PvP دست BioWare را باز می‌گذارد تا بتواند بدون هیچگونه نگرانی به ارائه اسلحه‌های مختلف در زمان عرضه بازی بپردازد، بدون اینکه نگران تعادل و بالانس بودن آن‌ها باشد. [منبع]

۲۸) هیچ گونه برنامه‌ای برای ایجاد بخش میان پلتفرمی برای این بازی در حال حاضر وجود ندارد. [منبع]

۲۹) به دلیل پشتیبانی از سرورهای موجود در بازی، شما برای تجربه بازی Anthem حتماً باید به اینترنت وصل باشید. [منبع]

۳۰) همه چیز در بازی Anthem بر روی سرورهای موجود اجرا می‌شود (البته به جز مقرهای درون بازی یعنی Fort Tarsis و the Strider که مربوط به بخش تک نفره می‌شوند). [منبع]

۳۱) چهار بازیکن می‌توانند بر روی سرور مود بازی آزاد بازی کنند. [منبع]

۳۲) شانس اینکه استودیوی BioWare تعداد بازیکنان بخش بازی آزاد را در آینده افزایش دهد بالا می‌باشد. [منبع]

۳۳) نوعی ساخت ساز در بازی وجود خواهد داشت. جزئیات بیشتر در آینده منتشر خواهند شد. [منبع]

۳۴) در صورت سقوط کردن، بازیکن آسیب خواهد دید. [منبع]

۳۵) زمانی که یکی از بازیکنان تیمتان به حالت مردن وارد شد، توانایی جان بخشی به وی توسط بازیکن دیگر وجود خواهد داشت. [منبع]

۳۶) بازیکنان می‌توانند شما را زنده کنند، ولی توانایی جلوگیری از جان بخشی سایر بازیکنان به شما را نخواهند داشت. [منبع]

۳۷) شما می‌توانید منتظر یک هم تیمی باشید تا بیاید و شما را زنده کند، و یا می‌توانید در آخرین نقطه‌ای که مردید، باری دیگر زنده شوید. [منبع]

۳۸) در بازی Anthem توانایی متوقف کردن بازی در منوها وجود ندارد، زیرا دیگران در آن جا با شما هستند. [منبع]

۳۹) حرکات نمایشی برای شخصیت‌ها در بازی Anthem حضور دارند. [منبع]

۴۰) استودیوی BioWare دست به ایجاد سیستمی در بازی خواهد زد که بر اساس آن، بازیکنانی که به تجربه بازی نمی‌پردازند و تنها برای مسخره بازی وارد سرور شده‌اند، از تیم بیرون انداخته شوند. [منبع]

۴۱) سیستم نشانه گیری بر روی کنترلر بازی وجود خواهد داشت، هر چند که در حال حاضر در حال تنظیمات می‌باشد. [منبع]

۴۲) زمانی که در زیر آب قرار دارید، از سیستم میزان تنفس استفاده خواهد شد. [منبع]

۴۳) با توجه به در نظر داشتن سیستم کمیابی وسایلی که از موجودات به دست می‌آید، پنج یا شش درجه کمیابی در بازی وجود خواهد داشت. در حال حاضر همچنان در حال ایجاد تعادل در این سیستم می‌باشد. [منبع]

۴۴) در ابتدای عرضه بازی، هیچگونه تبادل وسایل و ابزار با سایر بازیکنان وجود نخواهد داشت تا بازی دچار تعادل شود. [منبع]

۴۵) هیچ گونه سیستمی برای خریدن قدرت‌ها در بازی Anthem وجود نخواهد داشت. تمام چیزهایی که با پول واقعی خریداری می‌شوند، اشیای تزئینی هستند. [منبع]

۴۶) ابزاری که تمایل به خرید آن‌ها دارید، پیش از خرید قابل مشاهده هستند تا کاملاً از خرید خود مطمئن باشید. هیچ گونه لوت باکسی در بازی وجود ندارد. شما همچنان می‌توانید این لوازم قابل خرید را به دست آورید. [منبع]

۴۷) زمانی که در درون لباس Javelin خود هستید، یک منشی انسانی خواهید داشت که شما را راهنمایی می‌کند و جایگزین یک هوش مصنوعی شده است. [منبع]

۴۸) زمانی که در مقر خود در پایگاه های Fort Tarsis و Strider هستید، بازی از زاویه دید اول شخص روایت می‌شود و زمانی که در دنیای بازی و Javelin خود قرار می‌گیرید، بازی به دید سوم شخص وارد می‌شود. [منبع]

۴۹) استودیوی BioWare می‌خواهد تا مقرهای فرماندهی تا حد ممکن کوچک و تنگ باشند تا به بازیکن حس و ترس از محیط بسته دست بدهد؛ برای همین است که آن ناحیه‌ها از زاویه دید اول شخص روایت می‌شوند. [منبع]

۵۰) خارج از داستان اصلی بازی، ماموریت‌های فرعی نیز وجود خواهند داشت. [منبع]

Anthem

۵۱) بخشی به نام مود دنیای آزاد در بازی وجود خواهد داشت که بالاتر به آن اشاره شد. در این بخش شما می‌توانید دنیای بازی را به طور آزادانه بگردید بدون اینکه ربطی به بازی اصلی پیدا کنید. این بخش برای کاوش و کشف اسرار بازی طراحی شده است. [منبع]

۵۲) شما در مود دنیای آزاد می‌توانید به بازی وارد شده و به بازیکنان دیگر برای انجام فعالیت‌هایشان یاری برسانید، بدون اینکه مجبور باشید تا دست به تشکیل یک تیم بزنید. [منبع]

۵۳) هیچ نوع سیزن پسی برای بازی Anthem وجود نخواهد داشت؛ با این حال پس از عرضه بازی محتویات اضافه‌ای منتشر خواهند شد. [منبع]

۵۴) برای تجربه بازی Anthem به هیچگونه اشتراک ماهیانه‌ای احتیاج نخواهید داشت. [منبع]

۵۵) استودیوی BioWare میخواهد مطمئن شود که همه بازیکنان می‌توانند با همدیگر بازی کنند و به دلیل اینکه چه کسی موارد اضافه پس از عرضه بازی دارد و چه کسی ندارد از هم جدا نخواهند شد. [منبع]

۵۶) محتویات جدید داستانی و فضاهای جدید و سایر مواردی مانند این برای تمامی بازیکنان قابل دسترس خواهند بود. [منبع]

۵۷) محتویاتی مانند مناسب های تعطیلاتی ممکن است به نحوی در بازی Anthem وجود داشته باشند. استودیوی BioWare هنوز درباره محتویاتی که پس از عرضه بازی قرار است منتشر شوند صحبتی نداشته است ولی لفظ «مردم در بازی Anthem جشن خواهند گرفت» به کار رفته است. [منبع]

۵۸) استودیوی BioWare نگفته است که قرار است محتویات و بسته‌های الحاقی رایگان پس از عرضه بازی منتشر شوند. به عنوان مثال اگر آن‌ها در آینده دست به عرضه یک Javelin جدید بزنند، امکان پولی بودن آن وجود دارد؛ و شاید هم نه. استودیوی BioWare هنوز هیچ چیز در این رابطه را که بشود بر روی آن حساب کرد لو نداده است. [منبع]

۵۹) درون بازی امکان کسب اعتبار درون بازی‌ای وجود خواهد داشت که حکم پول را برایتان خواهند داشت و به وسیله آن‌ها می‌توانید اشیای درون بازی را که به کمکتان خواهند آمد، مانند مهمات و اسلحه‌های مختلف را از فروشنده‌ها خریداری کنید. [منبع]

۶۰) فروشنده‌هایی که بتوانید اعتبارهای خود را پیش آن‌ها خرج کنید تنها درون Fort Tarsis حضور دارند و هیچ فروشنده‌ای خارج از آن جا پیدا نمی‌شود. [منبع]

۶۱) در طی جریان بازی، هیچگونه هم تیمی به صورت هوش مصنوعی حضور نخواهد داشت. شیوه جریان و سطوح بازی، وجود داشتن این شرایط را در حال حاضر از قدرت استودیوی BioWare خارج کرده است. [منبع]

۶۲) هیولاهایی که بسیار بزرگ، منفور و قدرتمند هستند و به مانند باس‌های عظیمی می‌باشند، در دنیای Anthem حضور خواهند داشت. [منبع]

۶۳) دشمنان و موجودات مختلف درون بازی، نقاط ضعف مختلفی در ناحیه‌های متفاوت خواهند داشت که با گذر در بازی و آموختن آن‌ها، می‌توانید آن موجود خاص را راحت‌تر از پیش از میان بردارید. [منبع]

۶۴) اسلحه‌ها و ابزار بسیار کمیابی در بازی وجود خواهند داشت که در شرایط متفاوت در نواحی مختلفی از بازی ظاهر می‌شوند. [منبع]

۶۵) یک حالت کور رنگی در بازی حضور خواهد داشت که شیوه دید بازی را برای افراد خاص تغییر خواهد داد. [منبع]

۶۶) چرخه شب و روز در بازی حضور خواهد داشت و بازی دارای میانگین زمان می‌باشد. [منبع]

۶۷) سیستم کوله پشتی شما دارای محدودیت خواهد بود، ولی نه به آن صورت محدود که برایتان مشکل ساز شود. [منبع]

Anthem

شخصی سازی و سفارشی سازی در بازی Anthem

۶۸) هر دو حالت شخصی سازی (تبدیل لباس Javelin خود به هر شکلی که دوست دارید) و سفارشی سازی (وادار کردن لباس Javelin خود برای انجام کارهایی که می‌خواهید) در درون بازی Anthem حضور خواهند داشت. [منبع]

۶۹) خلبانی که برایتان کار می‌کند، دارای سطوح پیشرفت است و به شما مزایایی می‌دهد که به تمامی Javelinها قابل اعمال هستند. علاوه بر این موضوع، شما می‌توانید برای تمامی Javelinهایتان، ابزار بهتری تهیه کنید. [منبع]

۷۰) برای خلبانتان، جنسیت‌های مختلفی وجود خواهد داشت که می‌توانید از میان آن‌ها یکی را انتخاب کنید. [منبع]

۷۱) شما توانایی شخصی سازی صورت و موهای خلبانتان را خواهید داشت، ولی هیچ گونه شخصی سازی بدنی وجود نخواهد داشت. [منبع]

۷۲) تمامی قابلیت‌های شخصی سازی و تزئین بخش‌های مختلف درون بازی Anthem طی جریان گیم پلی و کارهایی که انجام می‌دهید، قابل به دست آوردن و یا آزاد شدن هستند. [منبع]

۷۳) با این حال (بر خلاف نکته قبلی) ورژن پیش خرید the Legion of Dawn edition که حدود هشتاد دلار قیمت دارد، برای کسانی که آن را خریداری کرده‌اند، شامل آیتم‌های تزئینی کاملاً خاص و نوآرانه‌ای خواهد بود. [منبع]

۷۴) اسلحه‌ها و ابزاری که با نسخه پیش خرید the Legion of Dawn edition می‌آیند تا ابد قابل استفاده نخواهند بود. در حینی که بازی را پیش خواهید برد، آن آیتم‌ها را نیز تعویض خواهید کرد. [منبع]

۷۵) با این حال، شخصی سازی رنگ و پوسته لباس‌های Javelin از بین نمیروند و زمانی که یکی را برای لباستان انتخاب کردید، می‌توانید همیشه برگشته و از اسکین‌های دیگر نیز استفاده کنید. [منبع]

۷۶) در کنار رنگ‌ها و اسکین‌های مختلفی که توانایی تغییر ظاهر پوسته لباس‌های Javelin شما را دارند، همچنین می‌توانید از پک‌های ضره نیز بهره ببرید که ظاهر کلی لباس شما را کاملاً دست خوش تغییراتی خواهند کرد. [منبع]

۷۷) با وجود قابلیت توانایی شخصی سازی کردن خلبان خودکارتان در طول جریان بازی، شما می‌توانید در مسافت‌های طولانی‌تری نیز پرواز کنید. [منبع]

۷۸) زمانی که یک دشمن را از پا در بیاورید، برایتان لوت ظاهر می‌شود. لوت‌ها برای همه بازیکنان به یه میزان بوده (بر اساس سطحی که در آن هستند) و هیچ گونه سرقت لوت و کشتن بازیکن و سرقت لوت‌هایش در بازی Anthem وجود نخواهد داشت. [منبع]

۷۹) زمانی که یک دشمن را از پای در می‌آورید، لوت‌هایش نزدیک جسد مرده وی خواهد افتاد. [منبع]

۸۰) میزان لوت و ابزاری که پس از کشتن هر دشمن به دست خواهید آورد بر اساس میزان سطح خلبانتان خواهد بود.

ادامه دارد…

کسری کاظمی

▄▀▄▀▄▀ GΛMΣЯ, ℙ𝕠𝕡 ℂ𝕦𝕝𝕥𝕦𝕣𝕖 𝕃𝕠𝕧𝕖𝕣, ₩Ɽł₮ɆⱤ ▀▄▀▄▀▄ 𝙸𝙶 & 𝚃𝙶: 𝙱𝚊𝚍𝙱𝚘𝚢𝙺𝚊𝚜𝚛𝚊 ▄▀▄▀▄▀

ارسال دیدگاه