خانه » ۱۵ نکته در مورد بازی Death Stranding

۱۵ نکته در مورد بازی Death Stranding

بالاخره بازی Death Stranding منتشر شد. طرفداران هیدئو کوجیما بعد از مدت‌ها انتظار بالاخره آی پی جدید این بازی ساز افسانه‌ای را تجربه خواهند کرد. در این مقاله قصد داریم به 15 نکته‌ای اشاره کنیم که قبل از انجام این بازی باید بدانید پس در ادامه‌ی مطلب با سایت نوین اسپات همراه باشید.

قرار است بار دیگر هیدئو کوجیما با نبوغ فوق‌العاده‌ی خود بازیکنان را شگفت زده کند. از ظواهر Death Stranding پیداست که با عنوانی پیچیده، عجیب و غریب، گسترده و وسیع روبرو هستیم و لازم به ذکر نیست که این عنوان یکی از مورد انتظارترین بازی‌های کنسول پلی استیشن 4 در نسل جاری می‌باشد. بد نیست که درباره‌ی برخی از جزئیات Death Stranding صحبت کنیم و درباره‌ی آن‌ها به بحث و گفت و گو بپردازیم. در این مقاله قصد داریم 15 نکته‌ی مهمی که باید درباره‌ی این بازی بدانید را بازگو کنیم پس بدون معطلی بیشتر به سراغ اصل مطلب می‌رویم.

فضای بازی

death stranding

این بازی در آینده‌ای نزدیک جریان دارد. بعد از وقوع چند انفجار مرموز، کره‌ی زمین وارد گردابی از هرج و مرج شده است. این انفجارهای باعث ایجاد مجموعه‌ای از رویدادهای ماورا الطبیعه و وحشتناک به نام Death Stranding شده‌اند. همچنین موجودات هراس آور و روح مانندی به نام Beached Things یا بی تی ها به وجود آمده‌اند که روی زمین پرسه می‌زنند و حیات کل موجودات زنده را تهدید می‌کنند. نظم اجتماعی به طور کامل از بین رفته است و مردم از ترس به پناهگاه‌های مختلف رفته‌اند و در انزوا زندگی می‌کنند. شهرها و سرزمین‌های مختلف برای بقا در این دنیای جدید تمام ارتباط خود را از دنیای خارج قطع کرده‌اند. اما بی تی ها تنها تهدیدی نیستند که در این دنیای جدید به وجود آمده‌اند. گروه دیگری به نام Homo-Demens تشکیل شده است که کنترل شهر اِج نات را به دست گرفته است. این گروه از جدایی طلب‌های ارتشی تشکیل شده و هدفش حفظ استقلال خود است و برای دست‌یابی به این مهم هر کاری انجام خواهد داد.

ارتباط‌ها

death stranding

در دنیایی که برایتان توصیف کردیم، شما نقش سم پورتر بریجز را بر عهده دارد. سم از سوی امیلی (دختر رئیس جمهور آمریکا) و دای هارد من مأموریت گرفته است که از ساحل شرقی به ساحل غربی آمریکا سفر کرده و آمریکا را برای بار دیگر به یک واحد یکپارچه تبدیل کند. او مأموریت دارد که شهرها را به هم متصل کند و آن‌ها را به حالت قبلی خود بازگرداند تا آمریکا بتواند با خطر بی تی ها مواجه شده و از آن‌ها جان سالم به در ببرد.

شخصیت‌ها

death stranding

عناوین ساخته‌ی هیدئو کوجیما همیشه به خاطر شخصیت‌های زیاد و مختلفی که در آن‌ها وجود داشته است شهرت داشته‌اند. البته درست است که Death Stranding زیاد شبیه Metal Gear نیست اما از نظر شخصیت‌ها به نظر می‌رسد که چیزی تغییر نکرده است. تا اینجای مقاله ما به سه شخصیت با نام‌های سم، امیلی و دای هارد من اشاره کرده‌ایم که صدا گذاری این شخصیت‌ها به ترتیب بر عهده‌ی نورمن ریدس، لیندسی وگنر و تامی ارل جنکینز است. به جز این سه نفر، مدس میکلسن هم در نقش کلیف به ایفای نقش خواهد پرداخت. به نظر می‌رسد که کلیف آنتاگونیست اصلی داستان باشد اما تمام چیزهایی که تا کنون از این شخصیت دیده‌ایم همگی گیج کننده بوده‌اند و کلیف را به شخصیت مرموزی تبدیل کرده‌اند. تروی بیکر هم در نقش هیگز ظاهر می‌شود. او رئیس گروه Homo Demens است و یک ماسک طلایی رنگ بر صورت دارد. کوجیما از فیلم ساز معروف، گیرمو دل تورو، هم در این بازی استفاده کرده است. البته دل تورو به دلیل مشغله‌ی کاری توانایی صداگذاری شخصیت خود را نداشته است و تنها از مدل سه بعدی او در بازی استفاده شده. شخصیت گیرمو دل تورو دد من نام دارد. از جمله سایر شخصیت‌هایی که تا کنون معرفی شده‌اند می‌توان از Fragile (با نقش آفرینی Lea Seydoux)، ماما (با نقش آفرینی Margaret Qualley) و Heartman (با نقش آفرینی Nicholas Winding Refn) نام برد.

بی تی ها

Death Stranding

تا این جای کار چندین بار به بی تی ها اشاره کردیم اما این موجودات دقیقاً چه هستند؟ بی تی مخفف Beached Thing (چیز ساحلی) است. بی تی ها موجوداتی فرازمینی و ماورا الطبیعه هستند که به دلایل نامشخصی در دنیایی که ما در آن زندگی می‌کنیم گیر کرده‌اند. کوجیما تا کنون درباره‌ی ریشه‌ها و طبیعت این موجودات صحبتی نکرده است اما می‌دانیم که این موجودات در بازی نقشی منفی بر عهده دارند و دشمن شما هستند. آن‌ها همچنین تهدیدی بسیار جدی و خطرناک برای بشریت محسوب می‌شوند و قصد دارند انسان‌ها را بگیرند و آن‌ها را ببلعند. خود بی تی های نیز در Death Stranding به چندین دسته تقسیم می‌شوند. دسته‌ی اول گِیزر ها نام دارند. این دسته از بی تی ها شبیه روح‌های سرگردان و معلق در هوایی هستند که بعد از تایم فال مشاهده می‌شوند. دسته‌ی دوم هانترها هستند. این دسته از بی تی ها بعد از این که گیزر ها از حضور انسان‌ها آگاه می‌شوند، آن‌ها را دنبال کرده و شکارشان می‌کنند. دسته‌ی آخر کچر ها هستند. این دسته از بی تی ها موجوداتی غول آسا و بزرگ‌اند و نسبت به سایر بی تی ها خطرناک‌تر هستند.

ژانر جدید

death stranding

کوجیما طی سه سال و نیم گذشته ادعاهای بسیار بزرگ و زیادی درباره‌ی Death Stranding کرده است. اما شاید بزرگ‌ترین ادعای کوجیما این باشد که Death Stranding ژانر کاملاً جدیدی را به دنیای گیم معرفی خواهد کرد. بر اساس گفته‌های کوجیما، این عنوان هنوز هم یک بازی اکشن محسوب می‌شود اما به هیچ یک از عناوین اکشنی که پیش از این تجربه کرده‌ایم شباهت ندارد. این بازی قصد دارد کارهای کاملاً جدیدی انجام دهد و ژانر جدیدی را در عناوین اکشن به وجود بیاورد. او این ژانر را Strand game (بازی رشته) نامیده است.

سیستم رشته‌ی اجتماعی

death stranding

سیستم رشته‌ی اجتماعی دقیقاً چیست؟ طی دو سال گذشته کوجیما بارها درباره‌ی این موضوع صحبت کرده است. برای توضیح این موضوع بهترین راه مقایسه‌ی آن با عناصر چندنفره‌ی موجود در بازی Dark Souls می‌باشد. در Death Stranding بازیکنان با یک بازی تک نفره مواجه هستند اما دنیای موجود در بازی به گونه‌ای است که بازیکنان دیگر نیز توانایی تعامل با آن را خواهند داشت. می‌توانید اشیا و آیتم‌هایی که بازیکنان دیگر از خود به جای می‌گذارند را مشاهده کنید. بازیکنان می‌توانند با استفاده از علائم مختلف برای هم پیام‌های سربسته بگذارند. همچنین بازیکنان دیگر می‌توانند این پیام‌ها را لایک کنند. علاوه بر این، بازیکنان با کمک یکدیگر توانایی ایجاد تغییرات در زمین‌های موجود در بازی را نیز خواهد داشت. درباره‌ی این موضوع در نکته‌ی بعدی توضیحات بیشتری ارائه خواهیم کرد.

ایجاد تغییرات جهان بازی

death stranding

به نظر می‌رسد که این موضوع بزرگ‌ترین تأثیر سیستم رشته‌ی اجتماعی بر روی بازی Death Stranding باشد. بازیکنان می‌توانند جهانِ این بازی را با ساختن جاده، بزرگراه، پل و پناهگاه‌های امن در جاهایی که قبلا چیزی در آن جا وجود نداشته، تغییر دهند. اگر تعداد زیادی از بازیکنان از مسیرهایی مشخص به تعداد دفعات زیادی عبور کنند، در آن مسیرها جاده، بزرگراه یا پل ساخته خواهد شد. هنگامی هم که یکی از این سازه‌ها در مسیری ایجاد شد، نام بازیکنی که بیشترین همکاری را در ساخت این سازه داشته است، به همه نمایش داده خواهد شد. همچنین می‌توانید برای بهبود هر چه بیشترین چنین سازه‌هایی آن‌ها را لایک کنید. بازیکنان همچنین می‌توانند با کمک هم پناه گاه‌های امنی بسازند و اگر شما هم بخواهید در ساخت یک پناهگاه همکاری می‌کنید می‌توانید مواد و تجهیزات لازم را در محل ساخته شدن این سازه رها کنید.

سفر کردن

death stranding

هدف اصلی سم در Death Stranding سفر از یکی از سواحل ایالات متحده به ساحل دیگر است. او در این راه در نقاط مختلفی متوقف می‌شود و بسته‌هایی را به مکان‌هایی تحویل می‌دهد. پس منطقی به نظر می‌رسد که سفر کردن و پیمودن راه بخش عظیمی از گیمپلی بازی را تشکیل دهد. بازیکنان با استفاده از ابزار گوناگونی که در دست دارند می‌توانند از موانعی که در مسیر راهشان قرار می‌گیرد عبور کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند با مقایسه‌ی راه‌های مختلفی که برای رسیدن به هدفشان وجود دارد، خود تصمیم بگیرند که بهترین مسیر برایشان کدام مسیر می‌باشد. البته از همین حالا مشخص است که با وجود این که وظیفه‌ی رفتن از نقطه‌ی A به نقطه‌ی B بسیار ساده به نظر می‌رسد اما مدیریت دارایی‌هایتان، سر و کله زدن با مکانیک‌های بقای موجود در بازی و رویارویی با تهدیدات مختلفی که جهان بازی پیش رویتان قرار می‌دهد این وظیفه‌ی ساده را چالش بر انگیز خواهد کرد.

مخفی کاری و مبارزه

death stranding

البته مطمئناً کل گیمپلی به رفتن از نقطه‌ی A به نقطه‌ی B خلاصه نمی‌شود. همان‌طور که گفتیم در دنیای Death Stranding موجودات ماورا الطبیعه به نام بی تی ها حیات بشریت را تهدید می‌کنند و سم در مواجهه با این موجودات باید از مخفی کاری استفاده کند. اگر بی تی ها سم را بگیرند او به جهان دیگری منتقل خواهد شد و شما برای بازگشت به جهان معمولی باید با یک بی تی کچر مبارزه کنید. همچنین مبارزات شما تنها با بی تی ها نخواهد بود. دشمنان انسان نیز گاهی اوقات تهدید جدی برایتان محسوب می‌شوند و راه‌های زیادی برای رویارویی با آن‌ها وجود دارد. از تیز اندازی گرفته تا مخفی کاری یا مبارزات تن به تن.

دارایی‌ها

death stranding

پیش از این به عناصر مدیریت دارایی‌ها در گیمپلی اشاره کردیم. این عناصر نقشی بسیار مهم در بازی ایفا خواهند کرد. جابجا کردن محموله کار اساسی شما در Death Stranding است و شما برای انجام این کار باید هر وسیله‌ای که لازم دارید را با خود بیاورید. از نردبان گرفته تا طناب و چکمه و بسیاری از چیزهای دیگری که در مسیرتان به آن‌ها نیاز پیدا خواهید کرد. همچنین نکته‌ی مهم‌تر و جالب‌تری که وجود دارد این است که شما وظیفه دارید وسایل مورد نیازتان را به طور متوازن بر روی بدن سم قرار دهید تا او بتواند در حین سفر تعادل خود را حفظ کند. یعنی نباید تمام بارتان را روی یک سمت بدن سم قرار دهید.

بی بی

در تریلرهای بازی تا کنون به کرات کودکان داخل بطری را دیده‌ایم. این کودکان Bridge Baby با بی بی نام دارند. اما موضوع این نوزادان دقیقاً چیست؟ مردم می‌توانند با وصل کردن بی بی ها به خود بی تی هایی که ممکن است در اطرافشان وجود داشته باشد را حس کنند و ببینند. این کودکان از یک مادر مرده زاده شده‌اند به همین دلیل آن‌ها با جهانِ ماورایی ارتباط دارند. در مورد بی بی ها هنوز هم موضوعات بسیار زیادی وجود دارد که از آن‌ها اطلاع نداریم اما می‌دانیم که بی بی ها در بخش‌هایی از گیمپلی که باید با مخفی کاری از بی تی ها عبور کنید، به شما کمک خواهند کرد. همچنین هنگامی که بی بی شما بی تابی می‌کند و ناراحت است شما باید او را آرام کنید.

GAME OVER در Death Stranding وجود ندارد

death stranding

یکی از جالب‌ترین موضوعات بازی این است که هیچ وقت GAME OVER نخواهید شد. اگر بمیرید یا بی تی ها شما را بگیرند بازی تمام نمی‌شود بلکه شما به جهان ماورایی منتقل خواهید شد. شما پس از این باید برای بازگشت به جهان معمولی مبارزه کنید. اگر در جهان ماورایی بمیرید باز هم به دنیای معمولی بازخواهید گشت اما در مکانی که بار اول در آن در دنیای واقعی مرده بودید، یک گودال بزرگ ایجاد خواهد شد.

اتاق خصوصی

death stranding

همه‌ی بخش‌های گیمپلی در Death Stranding دل‌خراش و سنگین نیستند. سم در طول سفر خود می‌تواند به پناهگاه‌های امن وارد شود که در سرتاسر جهان بازی پخش شده‌اند. در تمام این پناهگاه‌ها یک اتاق خصوصی برای سم وجود دارد. او می‌تواند در این اتاق‌ها استراحت و تجدید قوا کند، خود را تمیز کند، جراحاتش را درمان کند و خود را برای بخش بعدی سفرش آماده سازد. بازیکنان همچنین می‌توانند در اتاق خصوصی، ظاهر سم را با آیتم‌های تزئینی مثل عینک آفتابی یا کلاه و… تغییر دهند. همچنین امکان برقراری تعامل با اشیاء مختلف موجود در اتاق وجود دارد.

انجین

death stranding

هیدئو کوجیما توانست توسعه‌ی Death Stranding را در مدت زمان بسیار کوتاهی به پایان برساند و این موضوع باعث شگفتی بسیاری از جمله خود شرکت سونی شد. علت این موضوع این بود که لازم نبود استودیوی توسعه دهنده انجین بازی را از ابتدا بسازد. Death Stranding با استفاده از Decima Engine استودیوی Guerrilla Games ساخته شده است. از این انجین همچنین در ساخت Horizon: Zero Dawn نیز استفاده شده بود. کوجیما همچنین در روند توسعه‌ی بازی با این استودیو همکاری کرد تا تغییرات و بهبودهایی را در این انجین ایجاد کند.

انتشار بازی بر روی رایانه‌های شخصی

death stranding

در هنگام معرفی Death Stranding تصور می‌شد که بعد از گذشت مدت زمانی از انتشار بازی بر روی پلی استیشن 4، این بازی برای رایانه‌های شخصی هم منتشر می‌شود. یک دوره‌ی زمانی کوتاه وجود داشت که برچسب “انحصاری پلی استیشن 4” از عنوان بازی حذف شد اما این برچسب برای بار دیگر دوباره ظاهر شد. اما سرانجام پس از تمامی این حدس و گمان‌ها به صورت رسمی اعلام شد که این بازی بر روی کامپیوتر نیز عرضه خواهد شد. با توجه به این که Kojima Productions یک استودیوی مستقل است چنین اقدامی منطقی به نظر می‌رسید.

رای بدهید!

2 0

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز مشخص شده اند *

شما می توانید از این ها استفاده کنید HTMLبرچسب ها و ویژگی ها: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>